Gyanús reptérfejlesztések Európában

Nem olyan újak és nem olyan kicsik – a brüsszeli biztos szerint elsősorban Marseille és Frankfurt Hahn kapott szabálytalanul támogatást.

Az Európai Bizottság kiterjesztette eddig is zajló vizsgálatát, amelynek fókuszában az EU szabályaival ellentétes állami reptérfejlesztési támogatások állnak, de különösen alaposan utánanéznek Marseille és a Frankfurt Hahn ügyének.

Az ATW közlése szerint ugyancsak kérdésesnek tartja Brüsszel azt a támogatást, amit a temesvári repülőtér a Wizz Airnek adott, a könnyítéseket, amelyeket a dortmundi légikikötő nyújt légitársaságoknak, valamint az sem látszik szabályosnak, ahogy a német kormány hozzájárult a lipcsei Leipzig-Halle infrastruktúrájának modernizálásához.

A versenypolitikáért felelős európai biztos, Joaquin Almunia szerint bizonyos körülmények között megengedett az állami segítség a kisebb és újonnan létesített regionális repülőterek és légiszolgáltatások fejlesztésére. A biztos azonban azt is hangsúlyozta, hogy a Bizottság meg kell, hogy akadályozza a verseny torzulását az Unió egységes piacán, és „bizonyos európai regionális repterek már nem annyira újak és nem annyira kicsik”, hogy ilyen támogatásban részesüljenek.

Ami Marseille-t illeti, a bizottság elsősorban az új fapados terminál illetve a reptér által a low-cost és hagyományos légitársaságoknak nyújtott kedvezmény ügyében vizsgálódik. 2005 és 2007 között a reptér kezelője, a helyi kereskedelmi kamara 7,6 millió eurónyi támogatást kapott a terminál építésére, amely a brüsszeliek szerint nem lett volna feltétlenül szükséges a beruházás megvalósításához.

Frankfurt Hahn esetében azt firtatja a Bizottság, vajon szabályos volt-e, hogy a hitelek és a refinanszírozási kölcsönök köztestületektől származtak, de piaci alapokon nyújtották őket. A testület azt gyanítja, hogy ezek az összegek egyszerűen az üzemeltetési költségekhez járultak hozzá. A reptér Németország tizedik legnagyobb légikikötője az utasok számát illetően, a cargoforgalma pedig az ötödik legnagyobb az országban. Így aztán a Bizottság különösen aggályosnak tarja, ahogy a támogatás tisztességtelen versenyelőnyhöz segíti a repülőteret  a konkurenciával szemben.

forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes