Fónagy János: a magyar vasút ügye több mint ágazati ügy

A magyar vasút ügye nem ágazati ügy, nem is egy vállalat ügye, jó vagy éppen elégtelen működésének ugyanis az egész gazdaságra és a társadalomra is komoly hatásai vannak – hangoztatta csütörtökön Fónagy János a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a Vas megyei Bükfürdőn rendezett közlekedésfejlesztési konferencián tartott előadásában.

     A vasút működésének gazdasági és társadalmi előnyeit vagy hátrányait nem lehet kizárólag vállalati mutatók alapján megítélni – hangsúlyozta.
     A vasúti teherforgalmat és személyforgalmat kiszolgáló vasúthálózat léte, minősége, az általa biztosított vagy éppen nem biztosított kiszolgálási sebesség, a vasút biztonsága, környezetvédelmi hatásai akár meghatározó elemei is lehetnek egy társadalom mindennapi működésének – fűzte hozzá.
    A családok napjainkban és a belátható időn belül leginkább a gépkocsi használaton tudnak spórolni. A családi költségvetések kezelőit egyre inkább elgondolkodtatják az emelkedő üzemanyag árak, tehát a potenciális utazóközönség "már csak muszájból is" rendelkezésre áll – mondta az államtitkár.
    Egyelőre nincs minden magyar település határában a helyi munkavállalókat foglalkoztató termelőüzem, ezért közlekedés az, ami mobilizálni tudja a munkaerőt anélkül, hogy kiürülnének a falvak – fűzte hozzá.
    Magyarországon éppen most alakítják ki az új közigazgatási rendszert, a járásokat, de folyik az egészségügyi alapellátás átalakítása is, ezek sikerének egyik fontos feltétele a közlekedés megfelelő fejlesztése hiszen a polgároknak valahogy el kell majd jutnia a járási székhelyre, utaznia kell azért, hogy igénybe vehesse a korszerűbb egészségügyi szolgáltatást – mutatott rá.
    Fónagy János előadásában az Európai Unió által 2011-ben elfogadott Közlekedéspolitikai Fehér Könyv célkitűzéseit vetette össze a magyar közlekedésfejlesztési stratégiával.
    A nemzeti közlekedésfejlesztési stratégiánk természetesen összehangolódik az uniós célkitűzésekkel, de Fónagy János szerint azok egyike sincs eleve kőbe vésve, azt a gazdasági helyzet folyamatosan felülírhatja.
    Mindezek ellenére fontos célként nevezte meg egy fenntartható jövőbeli európai közlekedési rendszer infrastrukturális kiépítését, a ezen belül a közösségi közlekedés fejlesztését, valamint környezetvédelmi szempontok alapján az áruforgalom vasútra terelését.

Forrás: MTI

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes