Folytatódik a 4-es metró építése

Áprilisban fejeződnek be a metróalagút szerkezetépítési munkálatai, ezáltal folytatódhat a vágányépítés a budai végállomás és a Kálvin tér között.  A kétszer öt kilométernyi vágány mellett idén a kocsiszín is elkészül.

 

A vágányépítés mellett idén elkészülnek a pesti oldal állomásain a külső szerkezetépítési munkák, amelyek után kezdhetik a belső szerkezet építését, valamint a szellőző és az elektromos rendszerek telepítését is. Az alagútfúráson korábban átesett budai oldalon eközben már a szerelvények áramellátó-rendszerét telepítiteni, valamint kezdik a padlók burkolását és a bútorok elhelyezését is. Az építkezéssel párhuzamosan már tervezés és gyártás alatt áll a biztosítóberendezés, illetve a hírközlő-rendszer is.

P5028636Műszakilag a Bocskai úti állomás tekinthető a legfejlettebbnek, ahol azóta koncerteket is rendeztek. Óvári Péter felvételén ennek az előkészületeit láthatják

Az állomásokra összesen 93 mozgólépcsőt és 34 liftet telepítenek, ezek közül az első mozgólépcsőt 2012-ben helyezik el. Októberben adják át a kelenföldi járműtelepet ahol jelen pillanatban még a vágányokat építik. A kocsiszín mellett a diszpécserközpontot is ekkor adják át.

Tovább folytatódik a felszíni területrendezés is, a Móricz Zsigmond körtéren a véglegeshez közeli forgalmi rendet alakítanak ki, valamint ősztől megindulhat a közlekedés a Műegyetem rakparton is. Idén átadják a Rákóczi téri mélygarázst, ahol 42 autó parkolhat majd, valamint elkezdik a Keleti pályaudvaron az aluljáró végleges kialakítását. Eközben további 3,3 milliárd forinttal nőtt a 4-es metró első ütemének költségvetése, amely a nem támogatott projektköltségek megugrása és az árfolyam-változás miatt következett be.

forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes