Folytatódik a fellendülés az európai autópiacon

Közel 11%-kal emelkedtek 2010 márciusában az újautó értékesítések Európában az előző év azonos hónapjához viszonyítva, a teljes első negyedévben pedig több mint 9%-os volt a növekedés üteme. Az újautó eladások azonban továbbra is a 2008 első hónapjában elért szint alatt tartózkodnak – derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb statisztikáiból.

1.637 millió darab újautót értékesítettek 2010. márciusában Európában, ami pontosan 10.8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A nagy növekedésben szerepe volt a bázisidőszak gyengeségének is, 2009 első 5 hónapjában ugyanis csökkentek az eladások év/év alapon Európában a gazdasági válság következtében.

A főbb piacok közül Németországban közel 27%-kal zuhantak az újautó értékesítések, miután az állami támogatású autócsere program kifutott, amely az előző év azonos időszakában fellendítette az eladásokat. Az Egyesült Királyságban viszont közel 27%-os volt a növekedés üteme és miután az országban közel 400,000 autót értékesítettek, így az elmúlt hónapban Európa legnagyobb autópiacává vált, lekörözve Németországot is. Spanyolországban 63%-kal ugrottak meg az eladások, míg Olaszországban 20%-os, Franciaországban pedig 18%-os volt a növekedés üteme.
A hazai piacon viszont folytatódott a lejtmenet: az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb statisztikái szerint 2010 márciusában mindössze 4,370 újautót regisztráltak Magyarországon, ami alig a fele a bázisidőszaki értéknek.

 

Folytatódik a fellendülés az európai autópiacon

 

 

Közel 11%-kal emelkedtek 2010 márciusában az újautó értékesítések Európában az előző év azonos hónapjához viszonyítva, a teljes első negyedévben pedig több mint 9%-os volt a növekedés üteme. Az újautó eladások azonban továbbra is a 2008 első hónapjában elért szint alatt tartózkodnak – derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb statisztikáiból.

 

1.637 millió darab újautót értékesítettek 2010. márciusában Európában, ami pontosan 10.8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A nagy növekedésben szerepe volt a bázisidőszak gyengeségének is, 2009 első 5 hónapjában ugyanis csökkentek az eladások év/év alapon Európában a gazdasági válság következtében.

A főbb piacok közül Németországban közel 27%-kal zuhantak az újautó értékesítések, miután az állami támogatású autócsere program kifutott, amely az előző év azonos időszakában fellendítette az eladásokat. Az Egyesült Királyságban viszont közel 27%-os volt a növekedés üteme és miután az országban közel 400,000 autót értékesítettek, így az elmúlt hónapban Európa legnagyobb autópiacává vált, lekörözve Németországot is. Spanyolországban 63%-kal ugrottak meg az eladások, míg Olaszországban 20%-os, Franciaországban pedig 18%-os volt a növekedés üteme.
A hazai piacon viszont folytatódott a lejtmenet: az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb statisztikái szerint 2010 márciusában mindössze 4,370 újautót regisztráltak Magyarországon, ami alig a fele a bázisidőszaki értéknek.

A gyártók rangsorát továbbra is a Volkswagen vezeti Európában, a cég 8.5%-kal tudta növelni értékesítéseit év/év alapon és ezzel piaci részesedése kismértékben csökkent (0.4 százalékponttal). A negyedik helyen álló Renault kimagasló növekedést mutatott, ugyanis több mint 33%-kal növelte eladásait, a távol-keleti gyártók közül pedig a Nissan emelkedett ki, amely 42%-kal adott el több új személyautót márciusban.
Jelentősebb visszaesést szenvedett el viszont a Suzuki (-19%), a Honda (-15%), valamint a visszahívásokkal küszködő Toyota (-14%) is.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes