Folyamatos fejlesztések a korszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb vasúti közlekedés érdekében

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium hírei

Megvalósult beruházások

Budapest Ferencváros-Vecsés vasúti pálya felújítása

2009 februárjában adták át a Ferencváros-Vecsés között felújított, uniós forrásból támogatott vasúti pályaszakaszt, amely jelentős szerepet tölt be az utasforgalomban és a nemzetközi árufuvarozásban egyaránt. A fejlesztés első fázisaként Ferihegyen 2007-ben új megállóhely épült a repülőtér I-es terminálja mellett. A beruházással lehetővé vált a Budapest Nyugati pályaudvar és Ferihegyi repülőtér közötti közvetlen vasúti összeköttetés, akár Nyíregyházáról, Debrecenből és Szolnokról is közvetlenül elérhető a repülőtér.

A beruházás következő fázisaként átépítették Pestszentlőrinc vasútállomásának teljes vágányhálózatát, felújították a műemlék jellegű állomást, elkészült egy új gyalogos felüljáró, és korszerűsítettek három vasúti hidat is.

A vasúti pályaszakasz felújításának eredményeképp nő a vasúti szolgáltatások színvonala, csökken a menetidő, valamint megvalósul a biztonságos és környezetbarát közlekedés. Az új pályaszakaszon az utasok biztonsága és a vonatok menetsebessége megfelel az Európai Unióban megkövetelt alapfeltételeknek. A 15 km hosszon megvalósult fejlesztés 6,7 milliárd forintba került, amelynek 80%-át az Európai Unió biztosította.

Északi összekötő vasúti híd rekonstrukciója

A 14 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően a mintegy 680 méteres északi összekötő vasúti híd északi oldalán kerékpárút, déli oldalán gyalogjárda épült. A fejlesztésnek köszönhetően az új szerkezet önmagában alkalmas lehetne a 160 km/órás közlekedésre is.

Bagod – Andráshida – Zalaegerszeg vonalszakasz delta al- és felépítményi munkák

A projekt keretében a Bagod – Zalaegerszeg deltavágány szakaszon új vasúti al- és felépítmény építésére, az új Andráshida állomás és a Zalaegerszeg – Ola megállóhely kialakítására került sor. A 12 km hosszon megvalósuló beruházás bekerülési értéke összesen 6,7 milliárd forint volt, zömében hazai, és részben EU-s forrás terhére.

Szajol – Tiszatenyő vonalszakasz pályaépítési munkái

A beruházásnak köszönhetően vágányok átépítésére, felsővezetékek korszerűsítésére került sor mindkét nyíltvonali vágányon, szinte teljes hosszon alépítmény javítással együtt. A beruházás 8 km hosszon, 6,4 milliárd forint bekerülési értékkel és 54%-os EU finanszírozási intenzitással valósult meg.

A cikk részletei –>

- Integrátor Fórum -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes