Ferihegy 3 hónapon belül visszakaphatja a biztonságos minősítést

A kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy Ferihegy minél előbb visszanyerje a biztonságos minősítését – szögezte le kormányszóvivői tájékoztatóján Márton Attila, légiközlekedési miniszteri biztos.

 

 

 

 

A repülőtér irányítása és üzemeltetése a Budapest Airport Zrt. felelőssége – hangsúlyozta Nagy Anna kormányszóvivő, aki a részletekről szólva elmondta: a vállalatban a Magyar Államnak 25 százalékos tulajdonrésze, + 1 szavazata van. Mint emlékeztetett, három éve, 2007 júniusa óta a maradék 75 százalék mínusz egy szavazat a világ egyik legnagyobb magántulajdonban lévő, független repülőtér-üzemeltetője, a HOCHTIEF AirPort, illetve négy pénzügyi befektető kezében van. Nemcsak az állami tulajdon miatt közügy Ferihegy sorsa, hanem azért is, mert a repülőtéren évente több millió utas fordul meg, és több mint 100 ezer gép landol, illetve száll fel – fogalmazott.

Elbukott a repülésbiztonsági (ICAO) előre be nem jelentett májusi vizsgálaton a Ferihegyi repülőtér, és a „nem biztonságos" kategóriába sorolták – tájékoztatott Márton Attila, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium légügyi biztosa. Mindez azt jelenti, hogy a Budapestről érkező járatok utasait úgy kell kezelni, mintha unión kívüli országból érkeznének, ezért átszállás esetén ismételt teljes motozáson kell átesniük.
A politikus arra hívta fel a figyelmet, hogy az elmúlt évek kormányzati döntései nem segítették elő sem a légiközlekedést érintő jogszabályalkotást, sem a légiközlekedéshez kapcsolódó ellenőrző és igazgatási struktúra kialakulását. Márton Attila rámutatott: a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól független, önálló hatóságként működő Légügyi Igazgatóságot kell létrehozni.

Hozzátette azt is, a kormány azonnal lépett, és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére még július 22-én a Nemzetbiztonság, a Budapest Airport és a rendőrség bevonásával egyeztető munkacsoport jött létre, melynek feladata a Budapest Airport biztonsági feladatainak koordinálása lesz.

Amennyiben a repülőtér módosít az eljárásokon, akkor egy hat hetes ellenőrzési időszak következik, ami alatt a Légügyi Igazgatóság ellenőrzi az intézkedéseket, majd az Európai Uniónak kell elküldeni azt a jelentést, ami a változtatásokat tartalmazza, melyet egy újabb előre be nem jelentett repülésbiztonsági vizsgálat követ, s csak ezt követően kaphatja vissza Ferihegy a biztonságos minősítését – jegyezte meg Márton Attila. Számítások szerint ez a folyamat három hónapon belül véget érhet, és mire Magyarország lesz az Európai Unió soros elnöke, ismét egy biztonságos repülőtéren fogadhatja az uniós delegációkat.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes