Felszállópályán: újraindult a sármelléki repülőtér

Újból megnyitott a sármelléki repülőtér. Az SCD Group üzemeltetésébe került légikikötőben ünnepélyesen fogadták az első gépet szombaton.

Hűen a hagyományokhoz ezúttal is tűzoltók vízsugara alatt gördült be a sármelléki repülőtérre az első gép. Az Eurowings Düsseldorfból érkező járata, a fedélzetén tizenkilenc, Hévízre érkezett utassal landolt a Fly Balaton repülőtéren, melynek újjászületését a szezonnyitó fémjelezte. Ismert, hogy a jelentős balatoni fejlesztéseket jegyző SCD Group ötven plusz ötven évre nyerte el a repülőtér üzemeltetését a helyi önkormányzatok pályázatán.

– Az SCD csoport számára komoly pillanat, az 1992 óta működő sármelléki repülőtér életében pedig mérföldkő – így jellemezte az eseményt Tomcsányi Gábor, az SCD Group Zrt. vezérigazgatója a Fly Balaton termináljában tartott sajtótájékoztatón. Mint mondta: a cég jelentős beruházásokat kezdett meg és tervez a következő öt-hét évben.

A sármelléki repülőtéren, ahol korábban 50-150 ezer utas fordult meg évente, a 300 ezres utaslétszám elérése a céljuk, ez jelenti ugyanis a küszöböt, mely fölött már nem veszteséges a működtetés és a légikikötő képes eltartani magát. A jelenleg 6-7 hónaposra tervezett szezonális nyitvatartás után közép- és hosszútávon éves működésűnek tervezik a Fly Balatont.
A sármelléki és a zalavári önkormányzatok tulajdonában lévő sármelléki repülőtér fél éves szünet utáni újraindulása kapcsán Berkenyés István zalavári polgármester bizakodásának adott hangot, mivel a jelenleg felszámolás alatt álló korábbi üzemeltető után sikerült tőkeerős és hosszú távon gondolkodó működtetőt találniuk. A polgármester arra is utalt: Sármellékről a mindenkori kormányzatnak sem szabad megfeledkeznie, s az állam „nem szállhat ki” a támogatásból.

A Fly Balaton vezetése egyébként nem ismeretlen kézbe került az újbóli indulással, az ügyvezető igazgatónak kinevezett Gubicza Ágoston 2004-2008-ig is a létesítmény első embere volt. Akkori távozása után az ír tulajdonosok vették kézbe a vezetést, ezt követte a tavalyi bezárást megelőző időszak, amikor is töredékére csökkent az utaslétszám Sármelléken.

Gubicza Ágoston elmondása szerint a korábbi bérlők nyolcvan százaléka visszajött most Sármellékre, az idei szezonban közel tíz német nagyvárosból fogad járatokat a Fly Balaton, s jövőre Amszterdam, majd az azt követő évben még újabb desztinációk kapcsolódnak be azok közül, melyek korábban utaztattak már Sármellékre.

Az ügyvezető igazgató arról is beszélt, hogy a négy kategóriában – fapados, menetrendszerű, charter és private JET – kategóriákban idén összesen 32 400 utasuk lesz. A terv szerint az utaslétszám jövőre 88 ezerre, két év múlva pedig 185 ezerre emelkedik.

Gubicza Ágoston közlése szerint a repülőtér évi 500 millió forintba kerül az üzemeltetőnek addig, míg el nem érik a 300 ezer utast. Az ügyvezető ezért a régiós összefogás szükségét hangsúlyozta. Mint mondta: a Fly Balatonra érkező turisták áltagosan 500 Eurót költenek utazásuk alkalmával, melynek csak egy százaléka az, amit a repülőtéren hagynak, s a további, személyenkénti 499 Euró marad a térség szolgáltatóinál.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes