Feladatok a közlekedésfejlesztés előtt

Október közepére elkészül a nemzeti közlekedési stratégia, amelynek fő eleme a vasútfejlesztés és a közösségi közlekedés versenyképességének javítása, jelentette be Völner Pál közlekedésért felelős államtitkár a Magyar Vasút 2011 konferencián.

Számos külső feltételt és belső adottságot kellett figyelembe venni a hamarosan elkészülő közlekedési stratégia elkészítésénél Völner Pál államtitkár közlése szerint. 

Az egyik ilyen meghatározó tényező a területre vonatkozó uniós jogi keretek, így a fehér könyv előírásai. Elvárás például, hogy a 2050-re 60 százalékkal csökkenjen a közlekedés szén-dioxid kibocsátása, olajfüggése megfeleződjön, a torlódások csökkenjenek. Mindezeknek meglehetősen nehéz lesz eleget tenni, ráadásul az EU erre vonatkozó, 10 fő célkitűzésének más vitatott pontjai is vannak.

Ilyen nehéz elvárás, hogy 2030-ra a 300 kilométeresnél hosszabb közúti fuvarok több mint 30 százalékát vasútra, vagy vízi útra kell terelni, 2050-re pedig 50 százalékra kell növelni az arányt. Kihívás az is, hogy 2030-ra megháromszorozódjon a EU nagysebességű vasúthálózatának a hossza. A feladatok közé tartozik továbbá az egységes közlekedés irányítási rendszerek létrehozása is.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes