Fapados lehet az AUA

A Lufthansa stratégiaváltásra készül nemrég megszerzett ausztriai érdekeltségénél, az AUA légitársaságnál – jelentette a hétfői számában a Financial Times Deutschland. A lépéstől azt várják, hogy évente legalább egymillióval növekszik majd az utasok száma az AUA-nál.

Azt tervezik, hogy nyártól a Németország és Ausztria közötti fontosabb útvonalakon 99 euróról 59-re szállítják le a jegyek árát, de Andreas Bierwirth, az AUA igazgatója igény esetén  29 eurós árat is elképzelhetőnek tart. Szerinte az AUA stratégiai hibát követett el azzal, hogy a teljes árat fizető üzleti utasokra koncentrált, és ahogy ez a csoport zsugorodott, úgy zsugorodott az AUA profitja is: tavaly 326 millió euró volt adózás utáni vesztesége, igaz egy évvel korábban még 430 millió volt a hiány.

Az AUA tavaly 9,9 millió utast szállított, 10,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A gépek kihasználtsága 74 százalékos volt, mindössze 0,9 százalékponttal maradt el a 2008. évitől.

Tavaly az osztrák vállalatnak érzékeny piaci veszteségeket kellett elkönyvelnie a bécsi repülőtéren az olcsó jegyű légitársaságok előretörése miatt is.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes