Ésszerűsíteni szeretné az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) magyar teherszállító leányvállalatának, a Rail Cargo Hungariának (RCH) a működését, ezért jelentős létszámcsökkentésről készít tervet, és tárgyalni akar a magyar kormánnyal a pályahasználati díjakról is – közölte Christian Kern vezérigazgató pénteken.
Az osztrák állami holding egészének féléves eredményét ismertetve Kern kijelentette, hogy az ÖBB komoly gondokkal küzd, átalakításra és szemléletváltozásra van szükség. A vezérigazgató nem nevezett meg számokat, a Format című osztrák gazdasági napilap pénteki száma azonban meg nem nevezett forrásokra hivatkozva 700-1000 fős magyarországi létszámcsökkentésről szóló elképzelésről írt.
Az RCH-ról szólva Kern kijelentette: a magyar kormány többször is módosította a vasúti teherszállítás keretfeltételeit a vállalat privatizálása óta. Ha a kormány nem változtat az irányvonalán, akkor radikális átalakítás várható – mondta. Hozzátette: végkielégítési programot dolgoznak ki a magyarországi leányvállalat létszámának jelentős csökkentése érdekében.
A vállalatvezető azt is elmondta, hogy az egykori MÁV Cargo megvásárlása stratégiailag szükségszerű volt, a jelenlegi feltételek mellett azonban szerinte túl magas volt a vételár.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a magyar kormányt érintő kritikai megjegyzésekre reagálva az MTI-nek elmondta: a kormány és a MÁV mindenben teljesítette a MÁV Cargo privatizációs szerződésében foglalt vállalásait. Álláspontja szerint az osztrák cég alaptalanul hivatkozik a keretfeltételek többszöri módosítására. Közölte: az összes pályahasználati díj alapját még az idei évben is a 2004-es bázison kalkulált költségek képezik, a díjak tehát hat éve gyakorlatilag változatlanok.
Forrás: hrportál.hu