Európában az elsők között elindult felfelé a MÁV Cargo Zrt.

Növekedési pályára állt a MÁV Cargo Zrt., szeptemberben már javultak a társaság fuvarozási, pénzügyi és volumenadatai; teljesítményük megközelítette az elmúlt év azonos időszakának teljesítményét.

A jelenlegi szerződésállomány alapján további lényeges javulásra számítok – mondta újságíróknak kedden Budapesten Kovács Imre elnök-vezérigazgató, hozzátéve, hogy a vállalatnak a gazdasági válság körülményei között is sikerült megőriznie piacvezető szerepét a vasúti árufuvarozás területén.

Miközben Európa csaknem minden országában állami forrásokból euró tízmilliókkal tarják életben az ágazat vállalatait, a MÁV Cargo az év első felében elszenvedett visszaesés ellenére sem szorult költségvetési támogatásra. Az első negyedévben Európa-szerte 20-35 százalékkal csökkentek a vasúti fuvarozás mennyiségi mutatói és Magyarországon is 21 százalékkal volt kevesebb a szállítási teljesítmény árutonna kilométerben számítva, mint a megelőző év azonos időszakában.

A MÁV Cargónak az új megbízások megszerzéséért a szűkölő piacon meg kellett küzdenie az egyre aktívabb vasúti magántársaságokkal és a közúti fuvarozókkal is, akik a csökkenő üzemanyagárakra építve előnyös ajánlatokkal csábítják a megrendelőket. A privatizációt megelőző időszaknál lényegesen rugalmasabb kereskedelmi politikával, a szolgáltatások minőségi javításával és korszerűsítésével a MÁV Cargo Zrt. sikerrel vette ezeket az akadályokat.

A társaság elkerülte a tömeges elbocsátásokat, amelyek a régióban és az unió erős gazdasággal rendelkező országaiban is gyakoriak. A MÁV Cargo Zrt. átlagos állományi létszáma az elmúlt nyolc hónap alatt gyakorlatilag nem változott.

Az eredmény a vállalat privatizációja óta eltelt nyolc hónap intenzív munkájának gyümölcse. Ennek keretében megkezdődött a vállalat szervezetének és partneri kapcsolatainak mélyreható átalakítása is, célja a munkafolyamatok és a gazdálkodás versenyképességének növelése, az átláthatóságának fokozása.

A MÁV Cargo Zrt. új alapokra helyezte korábbi tulajdonosához, a MÁV Zrt-hez fűződő kapcsolatát, amely alapját a kölcsönös érdekek és előnyök jelentik. A MÁV Cargo a MÁV Zrt. legnagyobb üzleti partnere, szolgáltatásait – például a vasúti pálya használatát, a vontatást, a különböző javítási munkákat – évente mintegy 50 milliárd forint értékben veszi igénybe. Ennek az együttműködésnek a szelleme hatotta át azokat a tárgyalásokat, amelyeket az elmúlt hetekben Kovács Imre elnök-vezérigazgató folytatott a MÁV Zrt. leányvállalatainak vezetőivel. A megbeszélések eredményként sikerült megújítani a szerződését a MÁV-TRAKCIÓ Zrt-vel, amelynek értelmében a MÁV Cargo a következő években előre programozott mértékben veszi igénybe a vállalat vontatási kapacitásait. Új megállapodásokat kötött a MÁV Cargo Zrt. a vasúti pálya használatának feltételeiről, valamint a javítási szolgáltatásokról a MÁV-GÉPÉSZET Zrt-vel.

A társaság intenzív beruházási programot valósított meg, a privatizáció óta több mint 8 milliárd forintot fordított az eszközállomány és az infrastruktúra korszerűsítésére. Megkezdte saját vontatási kapacitásának kiépítését, a szükséges hatósági engedélyek birtokában eddig tizenegy, a legszigorúbb környezetvédelmi és biztonsági előírásoknak megfelelő nagyteljesítményű mozdonyt állított üzembe. Az év hátralévő részében további hét, a következő években pedig több mint 60 mozdonnyal tervezi bővíteni flottáját. A fejlesztések eredményeként három év múlva a MÁV Cargo saját mozdonyaival, saját személyzettel kívánja vontatni szerelvényeinek többségét.

A kocsipark korszerűsítése is folytatódott. A vállalat idén mintegy ezer vasúti kocsi futójavítását végezteti el, miközben bővíti kocsiparkját a leányvállalatánál, a MÁV-Tiszavasnál kifejlesztett Eanos (és igény esetén további) típusú kocsikkal.

Csaknem egymilliárd forintot fordít a MÁV Cargo Zrt. az idén informatikai hálózatának fejlesztésére és ugyanennyit szán 2010-ben is erre a célra. Erre a szolgáltatások támogatására létrejövő modern informatikai rendszerek miatt, valamint az új tevékenységek (például vontatás) támogatásának érdekében van szükség. A fejlesztés tartalmazza egyebek között SAP és CRM rendszerek bevezetését, új számlázási és adminisztrációs szoftverek telepítését.

A saját logisztikai kapacitások bővítése is a fejlesztési program része. Tegnap avatták fel a romániai Kürtösön a MÁV Cargo Zrt. érdekeltségébe tartozó Railport Arad konténerterminált, amely 10,3 hektár területen, 1120 TEU tárolási kapacitással teljes körű kiszolgálást nyújt a nemzetközi konténeres vonatprojektek számára. A zöldmezős beruházás értéke 7,5 millió euró, amelyet a MÁV Cargo vállalatcsoport egy román és egy szlovén szakmai befektetővel közösen finanszírozott. A sikerhez hozzájárult a MÁV Cargo Zrt. anyavállalatával, a Rail Cargo Austriával való együttműködés előnyeinek kiaknázása. A néhány hónappal ezelőtt elindult folyamat lényege, hogy a két társaság átveszi egymástól és alkalmazza a leghatékonyabb eljárásokat, technológiákat és közösen lép fel a vasúti árufuvarozás közép-európai piacán. A privatizációval a MÁV Cargo Zrt. a Rail Cargo Austria csoport fontos tagjaként profitál azokból a piaci, finanszírozási és technológiai előnyökből, amelyek Európa harmadik legnagyobb és legerősebb vasúi áruszállító társaságának rendelkezésére állnak.

- MÁV Cargo Zrt. -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes