Európai szintű infrastruktúra

Szép Béla, az MSZP képviselője, május 25-én kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek: „Van-e jövője a vasúti szolgáltatásoknak Záhonyban?” címmel.

Oláh Lajos államtitkár válaszában elmondta: „Záhony térségét ebből a szempontból kiemelten kezeljük, országos összehasonlításban is igen jelentős fejlesztési forrásokat fordítunk az átrakókörzet belső vasúti infrastruktúrájának, illetve az egész térség elérhetőségének fejlesztésére.”
DR. SZÉP BÉLA (MSZP): Köszönöm szépen a kérdezés lehetőségét. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Ház! A Magyar Államvasutak Zrt. 2006-ban hozta létre elsősorban a nyomtávkülönbségből eredő átrakási és kapcsolódó szolgáltatások végzésére a Záhonyi Logisztikai és Rakománykezelési Szolgáltató Zrt.-t, rövidített nevén Záhony-Port Zrt.-t. A legutóbbi időkig mintegy 500 főt foglalkoztató társaság rendkívül nehéz helyzetbe került a pénzügyi világválság hatására kialakult gazdasági visszaesés következményeként. A fuvarpiac jellemző adottsága, hogy Keletről elsősorban nyersanyagot és félkész termékeket szállítanak feldolgozásra Magyarországra, illetve más európai országokba. Tekintettel a visszaeső kereslet miatt felhalmozódó raktárkészletekre, a szállítási igény jelentősen csökkent, ami azon túl, hogy nyilvánvalóan átmeneti, nagyon komoly gazdálkodási és foglalkoztatási gondokat idézett elő a kelet-nyugati vasúti áruszállítás fontos helyszínén, Záhonyban is.

A cikk részletei –>

- deol.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes