Európa meghódítására készülnek a kínai autógyártók

Zöldmezős beruházások helyett megüresedett ipartelepek megvásárlásával indítják európai autógyártásukat a kínai cégek. Az egykori bolgár Moszkvics-gyárban már elkezdték a próbatermelést, miközben megvásárolták az olasz FIAT feleslegessé vált üzemét, ahol Cheryk készülnek majd.

A Di Risio kereskedő-cégcsoport tagja, a DR Motor a kínai autók forgalmazása után Chery márkájú modellek olaszországi gyártását tervezi. A DR Motor decemberben egy euróért szerezte meg a FIAT által bezárásra ítélt szicíliai Termini Imerese gyárat. A jelképes összeg magyarázata, hogy a DR átvállalta a FIAT helyi adósságait és azt, hogy az 1500 munkásból 900-at már decemberben, 250-et jövő évtől foglalkoztat, 2016-ra pedig további kétszázzal növeli a létszámot, miközben 110 millió euró beruházással Itália második legnagyobb járműgyárává fejleszti a szicíliai telepet.

Hiába az igyekezet, a DR Motor csak a második lehet a kínai autógyártók európai rajtjánál, mert a bulgáriai Lovecsben elkészült a Great Wall modell nullszériája. Ha nem is túl jelentős és ismert, de van hagyománya a bolgár autógyártásnak, melyet a franciák és szovjetek után néhány évtizedes tetszhalotti állapotából most a kínaiak próbálnak feltámasztani. Decemberben elindult a próbaüzem a Lovecs-közeli Bahovicában, ahol legördült a szalagról az első kínai–bolgár kisautó.

A pilotmodell, vagyis a tanuló darab Voleex C10-es modell egy Toyota Yaris eredetű autó, mely a Suzuki Swift kategóriájában lép piacra, természetesen először Bulgáriában, ahol az ára 15 590 leva (7785 euró), ezzel a piac legolcsóbbja lesz. Ilia Seliktar bolgár szakújságíró, az Autopress.net főszerkesztője lapunknak elmondta, hogy a Szófiától 140 kilométerre fekvő Bahovicában a kiskocsin kívül készül még majd Great Wall Hover SUV, vagyis sportterepjáró és Steed kisteherautó is, az előbbi ára 14 350 euró, utóbbié 12 225 euró lesz. Ezzel a beruházással Bulgária lett a Great Wall-hídfőállás, így a Balkánról kezdi európai hódítását a legnagyobb magántulajdonú kínai autógyár. Szófiában már a nyáron bemutatta a modellkínálatot a korábban autókereskedéssel foglalkozó Litex Commerce Motor elnök-vezérigazgatója, Grisa Gancsev, aki szerint végre megvalósult a bolgár álom. A Great Wall társaság ötszáz hektár földet vásárolt Lovecs környékén: az első lépcsőben évi ötvenezer autó gyártására alkalmas beruházás kétezer új munkahelyet jelent, ám a felvásárolt területen akár egy évi félmilliós kapacitású komplexum is felépülhet.

További részletek >

Forrás: NOL.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes