Esélyt kell adni a hazai buszgyártásnak

Az állami tulajdonban lévő közlekedési vállalatok kilencezer buszt működtetnek. A huszonnégy Volán járműparkjának átlagkora tíz év, a buszállomány 138 különböző típusból áll, ami megnehezíti a karbantartást és az alkatrészbeszerzést.− írja a Népszabadság.

A BKV 1390 buszt üzemeltet, ezek átlagkora 16 év, többségük Euro 0-s és 1-es. A magyarországi buszállomány átlagkora tíz év, ami önmagában még nem lenne baj, ám futásteljesítményük egymillió kilométernél több. A teljes állomány újra cserélése illúzió, hiszen egy korszerű és Euro 5-ös besorolású motorral szerelt busz ára 60-80 millió forint, ezer busz cseréje tehát 60-80 milliárdos tétel, amire nehéz forrást találni, ráadásul közúti járműcseréhez nem lehet uniós támogatást szerezni. Fórián István szerint először a meglévő buszokat kellene felújítani: egy húszéves Ikarus 200-as busz teljes felújításának költsége – használati értékének és újkori paramétereinek megtartása – egy új jármű árának 10-15 százaléka. Ennyi ráfordítással további 6-8 évig szolgálhatná a tömegközlekedést. A következő lépcső a rekonstrukció. A buszok többsége Ikarus, ezek között sok az alacsony padlós, ami jó, de a motorjuk környezetvédelmi szempontból már nem megfelelő. Ezekbe érdemes lenne Euro 5-ös motort és új hajtásláncot, automata sebességváltót, légkondicionálót és utastájékoztató rendszert építeni.

További részletek –>

- magyarkozlekedes.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes