ERPBlog interjú Halász Gáborral, az IFS Hungary Kft. marketing és PR menedzserével

Lépjen be az informatika jövőjébe! Ez volt a szlogenje annak az informatikai kiállításnak, melyet idén első alkalommal rendeztek meg a virtuális térben március 17-19 között.

A rendezvény résztvevői számos területről érkeztek megtalálhattunk itt ERP szállítót, informatikai tanácsadó céget, informatikai eszköz szállítót vagy oktatási profillal rendelkező vállalkozást. Ez a színes paletta volt hivatott arra, hogy a szoftverborze.hu oldalra csábítson minden olyan érdeklődőt, aki eddig is látogatója volt a hasonló rendezvényeknek 2-3 évvel ezelőttig, csak éppen valós standokon nézelődve, és olyanokat is, akik idő hiányában vagy a nagy távolság miatt nem vállalkoztak egy ilyen kiállítás, börze felkeresésére. A program nagyon színes volt. Nem csak az egyes standokra nézhetett be a látogató, hanem különböző érdekes előadásokat is meghallgathatott a különféle szakmák elismert képviselőitől. És ha elfáradt, még egy kávézóbeli csevegésre is betérhetett, hogy ott ossza meg gondolatait másokkal, kapcsolatot építsen vagy csak szabadon kérdezzen.

A börze eredményességéről kérdeztem meg Halász Gábort az IFS Hungary Kft. marketing és PR menedzserét.

Mit gondolsz erről az újszerű kezdeményezésről?

Abszolút életképesnek tartom. Bebizonyosodott a technika, a fejlesztések működőképessége. A harmadik napon már egészen otthonosan mozogtunk mindannyian ebben az újszerű virtuális térben. Probléma nélkül cseréltünk névjegyeket, folytattunk tárgyalásokat. Teljesen megfelelt egy valósidejű, hagyományos rendezvény működésének.

Hogyan értesültél a rendezvényről?

Több forrásból is megkaptuk a rendezvényre való felhívást, meghívást. Hírlevélben is kaptunk róla információt, de más résztvevő cég is felhívta rá a figyelmünket. Átböngésztük a weboldalt, egyeztettünk és információt cseréltünk Angyal Gábor kiállítási igazgatóval, és úgy döntöttünk támogatjuk a rendezvényt, valamint mi is „felépítünk” egy virtuális standot.

Milyen technikai és egyéb feltételeket kellett biztosítani a részvételhez?

Az Internetlefedettségi statisztikák ismeretében azt kell, hogy mondjam, hogy a technikai feltételek biztosítása, mely tulajdonképpen egy szélessávú Internet hozzáférést jelentett, nem volt teljesíthetetlen, különleges igénye a rendezőknek. Tulajdonképpen az Adobe Connect Pro termék minimális rendszerkövetelményeit kellett biztosítani. A kliens oldalon egy Flash lejátszóval felvértezett böngészővel kellett csupán rendelkezni, valamint opcionálisan mikrofonnal, hangszóróval vagy mikrofonos fejhallgatóval, amennyiben a hang, továbbá webkamerával, ha a videó csatornát is alkalmazni kívántuk a kommunikáció során. Ezek egyike sem volt teljesíthetetlen kérés és nem igényelt különleges beruházásokat, költségeket vagy munkát a részünkről. Egyedül a támogatási összeg, valamint a stand bérleti díja volt, ami közvetlen költségként jelentkezett.

Kellemes meglepetést okozott a technológiai háttér biztonsága és gyorsasága. Cégünk abban a különleges helyzetben van, hogy minden információ, ami az IFS informatikai infrastruktúráján keresztül halad, először Svédországba jut el, majd onnan vissza a címzetthez. Ez mégsem okozott semmilyen gondot vagy különösebb lassulást, pedig a késleltetési idő emiatt körülbelül kétszerese a megszokottnak.

Milyennek ítéled a látogatottságot?

Több mint 30 ezer látogató fordult meg a portálon 3 nap alatt. A standokon 100-550 közötti volt a látogatók száma. Szerintem ez manapság jó látogatottságnak számít. A kiállítások iránt megcsappant az érdeklődés, hiszen ma már az információkhoz, amit egy kiállításon kaphat az ügyfél, számtalan más forrásból is hozzájuthat. Nincsenek időhöz és térhez kötve az internetes keresések közben. Ehhez alkalmazkodnunk kell!

Ki volt a célközönsége a kiállításnak?

Természetesen számunkra a felhasználói oldal kellene, hogy legyen a célközönség. A hagyományos kiállítások nagy hátránya volt, hogy inkább a szakma szereplői osztották meg az információkat, tapasztalatokat egymással. Most a hagyományteremtés mellett a fő cél a felhasználói oldal elérése volt. Nagyon jó lehetőség volt ez a vidéken működő informatikai cégek megjelenésére is. Sajnos a látogatók nagy része a múlthoz hasonlóan a szakmából került ki, de mivel az interneten több cikk is megjelent a rendezvényről, így sok olyan látogató is bejelentkezett, akik a célközönséget képviselték. Például az Index hírportálon megjelent hír nyomán nagyon sok látogató érkezett az oldalra. A kiállítás népszerűsítésébe a közösségi oldalakat is igyekeztek bevonni a szervezők, ugyanakkor a bejegyzéseket tapasztalataim szerint kevesen osztották meg, ami azt mutatja, hogy tanulnunk kell még e médium üzleti alkalmazását.

Rengeteg médiatámogatója akadt a börzének, akik a saját weboldalukon is reklámozták a szoftverbörzét. Természetesen a kiállítók is elhelyeztek az oldalukon egy-egy bannert, hírt. A kommunikáció összességében véleményem szerint megfelelő volt.

Összességében milyennek ítéled a rendezvényt?

A kiállítás során több, önállóan már elterjedtebb technológiát ötvöztek a szervezők. Ezek közül az on-line konferencia/tanulás szerintem óriási lehetőségeket rejt magában. Ezt azok a kiállítók is megtapasztalhatták, akik még nem vettek részt ilyen programon, ugyanis a szervezők az on-line konferencia eszközeit felhasználva on-line értékesítési tréninget is szerveztek a kiállítók részére, hogy megtanulhassák, hogyan lehet a virtuális térben hatékonyan értékesíteni. Nagyon sok pozitív élmény ért a 3 nap alatt,de azt hiszem kicsit többet vártam. Ez azonban azért lehet, mert az elvárásaim a lelkesedésemből fakadtak és nem igazodtak a mai magyar valósághoz. Túl optimista voltam, így az, hogy a befektetett energia és egyéb erőforrások egy 2-3 évvel ezelőtti valós térben megrendezett kiállításhoz hasonló eredményt tudtak csak produkálni, meglepett. Azonban a rendezvény újszerűsége, technológiai háttere és a benne rejlő lehetőségek lenyűgöztek Nem veszítettem el az optimizmusomat, továbbra is hiszem, hogy ez a jövő.

- ERPBlog -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes