Elővárosok között – á la France

Az eddig csak teherszállítási célokat szolgáló északi körvasút mellé elővárosokat összekötő vonal épül Párizsban.

 

Az új szakasz Sartrouville-től Noisy-le-Sec-ig húzódik majd, mindössze 25 perces menetidővel, 28 kilométer hosszan. Célja, hogy csökkentse a tranzitforgalmat az Ile-de-France régióban. A projekt mintegy 200 000 utast érint, jelentős hivatásforgalmat és diákok közlekedését foglalva magába.

A Tangentielle Nord elnevezésű vonalon csúcsidőben öt, azon kívül tíz perces követési távolsággal közlekednek majd az egyterű szerelvények. A 14 állomáson fogadószemélyzet várja majd az utasokat. Átszállási lehetőség öt RER (Réseau Express Régional, az S-Bahn francia megfelelője), két nagyvasúti, két  villamos és két metróvonalra lesz.

trace_tangentielle_nord1_iho

A Tangentielle Nord vonala
(forrás: actep.fr)

Az első fázisban 11 kilométernyi új vonal, három új állomás és hét kilométer hangszigetelő fal épül 607 millió euróért, az összeg négy meglévő állomás felújítását is fedezi. Hat szintbeni átjárót is kiváltanak felül- vagy aluljárókkal. A megnyitás 2014-re várható, a későbbiekben további fejlesztésekkel még inkább rövidülhet a menetidő.

Molnár András

forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes