Előnyben részesíti a kormány a vasutat a buszközlekedéssel szemben

A vasúti közlekedésnek szavaz előnyt a kormány, ha valahová elfogadható színvonalon és gyakorisággal jár vonat, ott a buszközlekedést külön nem fogják támogatni – mondta a Hírszerzőnek adott interjúban Völner Pál. A közlekedési és energetikai államtitkár szerint a gázártámogatást általános lakhatási támogatás váltja fel jövőre.

busz_vs_vonat

„Nekünk pont azzal az átalakítással kell majd foglalkoznunk, amit az előző kormány elmulasztott. A közösségi közlekedés összehangolásában látjuk a megtakarítás lehetőségét, de ez nem egy év alatt következik majd be. Jövőre elkezdjük a felülvizsgálatot, a legkisebb zsákfalutól a fővárosig, a szárnyvonalaktól a BKV-ig megnézzük, hogyan lehetne szűkíteni a párhuzamosságokat. Nem jó, hogy az állam által támogatott közlekedési formák versengenek egymással. A vasúti közlekedés elsőbbsége a cél, de ott, ahol a MÁV nem képes megfelelő szintű szolgáltatást biztosítani, sokat késnek a vonatok, nem fogjuk ezt erőltetni. Szerintem az előkészítés maga lesz egy év, és utána további évek alatt lehet majd bevezetni a rendszert.”

Az államtitkár elmondta: a megtakarítás forrása lehet  a MÁV hatalmas ingatlanvagyona. „Meg kell nézni, hogy ezeket hogyan lehet esetleg önkormányzati, vállalkozói tulajdonba, hosszú távú bérletbe adni, közösen működtetni. Raktárakat vagy akár vasútállomásokat is például.”

A MÁV adósságáról elmondta: a vasúttársaság „ezt magától soha nem fogja tudni rendezni, de egy az egyben leírni sem lehet, ez már akkora pénz, hogy nem bírná el a költségvetés. Ehhez időre lesz szükség, az új vezérigazgató remélhetőleg addig tudja kezelni az adósság kérdését. Hogy ez ne termelődjön újra, ahhoz olyan struktúrát kell kialakítani, amiben világosan látszanak a költségek, és ami jogos, azt oda kell adni a cégnek. Nyugat-Európában is 50-60 százalék az állami támogatás aránya, erről pusztán költségvetési szempontok miatt mi sem mondhatunk le azért, hogy arra kényszerítsük közben a MÁV-ot, hogy felélje saját vagyonát. Az idei évre is több tíz milliárdos bevételt állítottak be a MÁV-ingatlan eladásokból, ami szerintem teljesen irreális.”

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes