Elkészült az ország legnagyobb P+R beruházása

Csökkenő autósforgalom a főváros bevezető útjain, dugó- és várakozásmentes közlekedés az elővárosi vonatokkal Budapest belvárosába és egész nap ingyenes, kamerákkal megfigyelt parkolási lehetőség – ezt kínálja több mint 850 P+R-parkoló.

PR_Parking

A MÁV Magyar Államvasutak Zrt., a Budapesti Közlekedési Szövetség  és 13 Pest megyei önkormányzatból álló konzorcium több mint 850 P + R parkolót adott át a mai napon 3 vasútvonal mentén. Az európai uniós beruházás keretében 540 fedett kerékpártároló – több helyszínen buszmegálló és buszforduló is – épült, illetve szépült meg. 
13 Pest megyei településen – Abonyban, Cegléden, Gyömrőn, Kismaroson, Nagykátán, Pilisen, Sülysápon, Szentmártonkátán, Sződligeten, Tápiószecsőn, Üllőn, Vecsésen és Verőcén – épül P+R- (parkolj és vonatozz), valamint B+R- (biciklizz és vonatozz) parkoló a vasútállomások közvetlen környezetében. A parkolók építésének elsődleges célja, hogy erősödjön a közösségi közlekedés Budapest agglomerációjában. Elsősorban fejlesztésekkel érhető el ugyanis, hogy régi és új utasok egyaránt a vasúti közlekedést válasszák. Ilyen fejlesztések például a vasútállomások mellett létesített modern, minden igényt kielégítő, ingyenesen használható parkolók, amelyekben biztonságosan, kulturált körülmények között lehet otthagyni napközben a gépkocsikat, kerékpárokat. A vonattal történő továbbutazás az időmegtakarításon túl további számos előnnyel jár. Amellett, hogy a vasút az egyik legbiztonságosabb és legkörnyezetbarátabb közlekedési mód, a vonaton lehetőség van pihenésre, olvasásra, számítógépes munkavégzésre.
A közúti közlekedés visszaszorításából tehát számos előny származhat közösségi, társadalmi és globális szinten egyaránt a fővárosi bevezető utak tehermentesítése, a torlódások mérséklődése, a károsanyag-kibocsátás csökkenése stb.

A P+R-, illetve a a B+R-parkolók építése a BKSZ, a MÁV Zrt. és az érintett települési önkormányzatok szoros együttműködésével, az Európai Unió támogatásával valósult meg.
A parkolólétesítési projektet – a Közép-Magyarországi Operatív Program részeként – az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és a hazai központi költségvetés vissza nem térítendő támogatás formájában, együttesen 90 %-os támogatási aránnyal finanszírozza. A projekt elszámolható költségének 10 %-át, vagyis az önrészt az önkormányzatok adják. A 2010. június 30-ával záruló projekt összköltsége csaknem 624 millió forint.
Az elővárosi közlekedés fejlesztésére a BKSZ Budapesti Közhasznú Kft., a MÁV Zrt. és 13 Pest megyei önkormányzat konzorciumi összefogásával kerül sor a Budapest – Szob, Budapest – Cegléd – Szolnok és a Budapest – Újszász – Szolnok elővárosi vasútvonalak mentén. Az érintett településeken 851 P+R-parkolóhely (ebből 25 mozgáskorlátozottak részére), és 540 B+R-parkolóhely létesült. A rendelkezésre álló forrásból több településen autóbuszmegállók és autóbusz-fordulók is épültek, amelyek az érintett települések lakóin kívül a vasúti kapcsolattal nem rendelkező környező településeken élőket is kiszolgálják. A projekt keretében megvalósuló létesítmények fenntartását öt éven keresztül az érintett önkormányzatok végzik majd.

A fejlesztéssel létrejövő P+R- és B+R-parkolók főbb adatai:

Település

P+R

/szgk. férőhely/

B+R

/kerékpár férőhely/

Abony

68

80

Cegléd

100

50

Gyömrő

94

50

Kismaros

22

30

Nagykáta

80

50

Pilis

90

50

Sülysáp

60

30

Szentmártonkáta

50

30

Sződliget

50

30

Tápiószecső

39

30

Üllő

60

30

Vecsés

88

50

Verőce

50

30

Összesen

851

540

A kamerákkal védett területeken egész nap ingyen parkolhatnak az autósok és a kerékpárosok. A hosszú távú terveknek megfelelően a fejlesztési helyszínek kiválasztásánál és kialakításánál a beruházók figyelembe vették a parkolók későbbi bővíthetőségét is, amelyre például Cegléden, Sülysápon és Tápiószecsőn már 2010. második felében sor kerülhet.
A fejlesztésekkel nemcsak az utazás vált kényelmesebbé, hanem rendezetebbé vált az állomásépületek környezete is. A parkolók mellett összesen 5800 m² zöldterületet alakítottak ki a beruházók.
Az ország legnagyobb P+R és B+R beruházása révén az ingázók kényelmesen és biztonságosan kombinálhatják az egyéni és a közösségi közlekedés előnyeit.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes