Elkészült az új nemzeti légügyi stratégia

Elkészült az ország új légügyi stratégiája – erről Márton Attila országgyűlési képviselő tájékoztatott Völner Pállal közösen tartott sajtótájékoztatóján. A fideszes politikus a légügyi fejlesztés jelentőségét azzal indokolta, hogy egymillió utasszám ezer új munkahelyet teremt. Ugyanitt az infrastrukturális területért felelős államtitkár arról beszélt, hogy hamarosan megalkotják a nemzeti összközlekedési stratégiát is. (A fotón balról: Márton Attila, és Völner Pál. Fotó: fidesz.hu)

Az eltelt fél évben tíz munkacsoportban dolgoztak a légügyi szakma képviselői a hetvenöt oldalas, tizenkét fejezetből álló szakmai anyag kimunkálásán. A közel 200 szakember munkáját Márton Attila fideszes országgyűlési képviselő koordinálta. A stratégia megalkotása kapcsán a légügyi szakember kijelentette, széleskörű szakmai stáb állt fel, mely a szektor minden képviselőjét magában foglalja. Az új nemzeti légügyi stratégia minden olyan területet feltérképezett, ami a légiközlekedéshez tartozik; magába foglalja a szolgáltatást, oktatást, kutatás-fejlesztést, gyártást, és többek között az általános repülést is. Elemeztük a helyzetet, problématérképet készítettünk, és konkrét javaslatok fogalmaztunk meg, az elkövetkezendő tíz évre szeretnénk egy irányt kijelölni – jegyezte meg a szakpolitikus. Márton Attila leszögezte azt is, hogy az elkészült anyag a szakma egységes álláspontját képviseli.

A stratégiát bemutató szakmai konferenciát követő sajtótájékoztatón a politikus emlékeztetett arra, hogy legutóbb 2000-ben készült légiközlekedési stratégia, melyben akkor az uniós csatlakozásig az ország előtt álló feladatokat határozták meg, azóta azonban sok változás történt. Felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon jelenleg közvetlenül nagyjából 140 cégben, több mint 9000 ember dolgozik a légiközlekedésben, vagy az ahhoz kapcsolódó iparban és szolgáltatási területeken.
Márton Attila a szektor gazdasági súlyáról szólva elmondta, 2010-ben az ágazat teljes hazai árbevétele meghaladta a 390 milliárd forintot. Egy ekkora gazdasági terület nem maradhat szabályozatlanul, és nem kerülhet versenyhátrányba – indokolta az új stratégia elkészítését a képviselő. A légügyi fejlesztés fontosságát azzal is indokolta a politikus, hogy a nemzetközi adatok azt mutatják, hogy 2030-ig 80 százalékos fejlődés előtt áll a szektor, egymillió utasszám-növekedés pedig legalább ezer új munkahelyet teremt. Érdekünk, hogy ebből a fejlődésből Magyarország ne maradjon ki – tette hozzá.

Márton Attila ismertette a stratégia fő fejezeteit, melyek a következők: nemzetközi kapcsolatok, gazdasági szabályozás, fogyasztóvédelem, léginavigációs szolgáltatások, repülésbiztonság, légiközlekedés-védelem, repülőterek és leszállóhelyek, környezetvédelem és környezetbiztonság, légiközlekedési ipar, repülőszakember-képzés, hálózati légiközlekedés, általános célú repülés.

Völner Pál államtitkár köszönetet mondott a szakmai anyag megalkotásáért. Emlékeztetett arra, hogy a kormány jogalkotói programjában is szerepel a légügyi stratégia megalkotása. Ez az anyag a legjobbkor született – jegyezte meg. Az infrastrukturális területért felelős államtitkár továbbá arról is tájékoztatott, hogy nemzeti összközlekedési stratégia készül, melybe be lehet integrálni a most született légügyi stratégiát.

Márton Attila elmondta, hogy foglalkoztak a Malév helyzetével is, áttekintették azokat a főbb pontokat, amelyek egy nemzeti légitársaság eredményes működéséhez szükségesek. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy először a szükséges döntéseket a tulajdonosnak kell meghoznia.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes