Elkészült az M43-as autópálya új Tisza-hídja

Elkészült az M43-as autópálya új Tisza-hídja Szeged közelében, a Móra Ferenc nevét viselő átkelőt először a gyalogosok és kerékpárosok vehették birtokba az átadás előtt rendezett szombati nyílt napon.

A 660 méter hosszú hidat – amelyet a Pont-terv Zrt., valamint az Uvaterv Zrt. tervezett és az A-Híd Építő Zrt. épített – két hagyományos ártéri gerendahíd és egy a főmeder fölött átívelő ferdekábeles függőhíd alkotja.

A híd építésénél alkalmazott – Európában újdonságnak számító – függesztett-feszített, más néven kiemelt kábeles eljárásnak köszönhetően a híd pilonjai lényegesen alacsonyabbak lehetnek, mint a hagyományos szerkezeteknél. A kábeleket tartó oszlopok csupán 22 méterrel magasodnak a pályaszint fölé – mondta a helyszínen Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.

A másik újszerű megoldást a súlycsökkentés kényszere miatt alkalmazták az építők: a felszerkezet szekrénytartójának bordái vasbeton helyett acél trapézlemezekből készültek. Ilyen megoldás eddig Európában csak Németországban épült, a két eljárás vegyítése, egy szerkezetben történő alkalmazása pedig csak Japánban valósult meg – tette hozzá.

A mintegy 13 milliárd forintból elkészült hidat az autósok szerda délutántól, az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakaszának átadása után használhatják – mondta a kommunikációs igazgató.

A Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres autópálya-szakasz átadása óriási változást hoz Szeged közlekedésében. A csongrádi megyeszékhelyen naponta tízezer jármű halad keresztül, ebből mintegy kétezer kamion, és ezek a jövőben a sztrádát fogják használni – mondta Loppert Dániel.

forrás: mfor.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes