Elbukott az Alstom-metró

Elutasította az Alstom fellebbezését a másodfokon is eljáró Nemzeti Közlekedési Hatóság, így jogerősen sem kaphat típusengedélyt a cég metrószerelvénye.

Az első után a másodfokú eljárás során is elbukott az Alstom-metró. A Nemzeti Közlekedési Hatóság jogerős döntése szerint a jármű többek között a fékrendszere miatt nem kaphatja meg a hazai típusengedélyt. A hatóság a hazai jogszabályok alóli felmentést is megtagadta. A gyártó ugyanis felmentést kért a fékrendszerrel kapcsolatos előírások alól – ennek ellenére a beszerzésről szóló szerződésben a cég azt vállalta, hogy a hazai vasúti szabályoknak megfelelő szerelvényeket szállít.

alstom_proba

A virtuális vágányokon jár már a Metropolis, a valós kelet-nyugati metrótól egyre távolabb került azonban a francia cég vonata

A határozat ellen fellebbezésnek helye nincs, a döntés felülvizsgálatát bíróságon kell kezdeményezni. Arról, hogy az Alstom tesz-e ilyen lépést, még nem értesültünk.

A vonatok kálváriája a nyár elején kezdődött, akkor az első fokú eljárás során utasították el az Alstom típusengedély iránti kérelmét. A Fővárosi Önkormányzat június 3-i döntése értelmében a BKV vezérigazgatójának pedig fel kell mondania a szerződést, ha a gyártó július végéig nem tud végleges típusengedélyt szerezni a kettes metróra szánt szerelvényekhez – erre azonban a mai napig nem került sor. A BKV ráadásul átutalta a gyártónak a vonatok vételárának ötven százalékát. Tegyük hozzá: az Alstom a típusengedély nélkül, saját felelősségére legyártotta a megrendelt 22 szerelvényt.

IMG_5823__090916_Stadionok_metrok__iho

Az orosz vonat továbbra is jár, a francia egyelőre marad a hátsóján. Másodfokon is elbukott a típusengedély iránti kérelem, az Alstom valószínűleg csomagolhat, és azt kezd a saját felelősségére legyártott Metropolisokkal, amit akar
(fotó: Vörös Attila)

Ha a főváros felbontja a BKV és az Alstom közötti szerződést, akkor új közbeszerzési eljárást írhatnak ki a 2-es és a 4-es metró szerelvényeire, ugyanis hasonló járműveket kapott volna a még csak épülő metróvonal is. Ráadásul ha a 4-es metró szerelvényeire vonatkozó szerződéseket felbontják, és az új vonatokat nem sikerül az EU-val kötött támogatási szerződésben rögzített időpontig beszerezni, akkor a projekt teljes költségét a hazai félnek kell viselnie.

Forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes