Budapesten ülésezett az új vonatközlekedési azonosítók kidolgozásával foglalkozó RNE munkacsoport

November 4-5-én a VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. rendezésében Budapesten került sor az új TT ID – vonatközlekedési azonosító – kidolgozásával foglalkozó RNE WG 10 munkacsoport soron következő ülésére.


Mind a TAF-TSI projekt, mind a jelenleg működő nemzetközi és nemzeti információs rendszerek közötti adatcsere során tapasztaltak rávilágítottak arra, hogy szükséges egy új vonatközlekedési azonosító kialakítása. A jelenlegi helyzetben ugyanis nincs egységes, minden üzleti folyamatot lefedő egyedi vonatközlekedési azonosító; az azonosításra használt menetvonal-azonosítók, operatív vonatszámok stb. nincsenek összhangban Európa-szinten, de gyakran még nemzeti szinten sem. Az azonnali menetvonaligények kielégítésekor azonosítóként csak a Pathfinder-dossziészám és a Europtirails vonatazonosító szám használatára van lehetőség.

A konkrét célt a CER és az EIM tűzte ki: a jelenlegi azonosítási rendszert továbbfejlesztve, a vonatszámozási rendszeren kívül alkalmazni kell egy vonatonként egyedi, RNE szinten egységes vonatközlekedési azonosítót.

A cél megvalósításának érdekében a TAF TSI és az RNE infrastruktúra-kezelők és vasútvállalatok bevonásával projektet indított, és egyben havonta ülésező munkacsoportot hozott létre azzal a céllal, hogy dolgozzon ki ajánlást az új TT ID kódolására, készítsen bevezetési útmutatót, bevezetési alapelvek, és részletes kézikönyv tartalommal a TT ID kezelésének bemutatására különböző üzleti folyamatokban, és határozza meg a bevezetés rövid, közép és hosszú távú feladatait. A TAP TSI projekt is ugyanilyen problémákkal találkozott, ezért személyszállítási vasútvállalatok is csatlakoztak a munkacsoporthoz.

Az előző munkacsoportülés óta a Bevezetési Útmutató (Implementation Guide) szövegéhez beérkezett javaslatokat vitatták meg a szakemberek a VPE Kft. irodájában. A munkacsoport munkája végéhez közelít. A javaslatok elfogadása két lépésben zajlik majd le a közeljövőben. Az érintett vállalatoknak 2010. november 22-ig kiküldik a dokumentumokat, amelyekkel 2010. december 3-án, Bécsben egy workshop keretében részletesen is megismerkedhetnek, azokhoz hozzászólhatnak. 2011 januárjában egy újabb workshop kerül megrendezésre, ahol válaszokat kapnak az addig felmerült kérdésekre, hozzászólásokra. Második lépésben az átdolgozott dokumentumok ismét a vállalatok rendelkezésére állnak, hogy hat hét alatt átvizsgálják és jóváhagyják azokat. Ezt az érintett cégeknek legkésőbb április 6-ig el kell végezni, majd a következő klasztertalálkozó kezdetének időpontjáig – 2011. november – egy bevezetési tervet is el kell készíteniük. A rendszer teljes körű bevezetése 2014-re várható.

forrás:magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes