Bővült a ferihegyi tűzoltóflotta

Megérkezett Ferihegyre az a MAN Rosenbauer Panther típusú habbal oltó tűzoltóautó, amelyet a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság számára vásárolt a Budapest Airport.

panther

December 1-én a késődélutáni órákban lépett be a budapesti légigkikötő területére a Budapest Airport új habbal oltó járműve, egy, a repülőtéren már bevált Panther típusú tűzoltóautó. A Düsseldorfban szolgált jármű közúton, a saját lábán érkezett. Az összesen 38 tonnás óriás kiváló állapotban, megfelelően karban tartva érkezett a német nagyvárosból, így a Budapest Airportnak csupán néhány apró, használatból eredő javításokat kellett rajta elvégezni, valamint a Ferihegyi repülőtéren rendszeresített kommunikációs berendezésekkel kellett felszerelni.

A tűzoltóautó a kötelező rendszeresítési eljárás után várhatóan még idén szolgálatba áll. A választás egyébként pont emiatt, azaz a gyors beszerezhetőség és bevethetőség miatt esett rá, egy új tűzoltóautóra akár hónapokat is kell várni. A Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóságnál a most érkezett járműnek fontos feladata lesz: a Panther segítségével könnyebben tartható folyamatosan Ferihegy tűzvédelmi besorolása, amely jelenleg 9-es kategória. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi legnagyobb, Airbus A 380-as utasszállító kivételével bármilyen típusú repülő landolhat Budapesten. Gyakorlatok, vagy egyéb műveletek (pl. karbantartások) során ezt a tűzvédelmi kategóriát csak kompromisszumok árán tudta tartani a repülőtér, hiszen megvolt az előírt mennyiségű eszköz, csak tartalék nélkül.

Az újonnan érkezett Panther még 1995-ben gurult le a gyártószalagról, azóta azonban kevesebb mint 36 000 kilométert tettek meg vele a düsseldorfi tűzoltók, így az eszköz teljesen jó állapotban van. Az új szerzeménnyel együtt Ferihegyen összesen 6 darab habbal oltó jármű dolgozik a többi rohamkocsi mellett, a tervek szerint ez a flotta jövőre két vadonatúj eszközzel egészül ki.

A habbal oltó járművek lényege, hogy a repülőgépek íves felületéről a hab a vízzel ellentétben nem folyik le, hanem megtapad, így hatékonyabb az oltás. Emellett az is nagyon fontos, hogy a különböző kőoljaszármazékok – a repülőgép esetében főleg kerozin – oltásánál a sima víz szétteríti a gyúlékony, vagy már égő anyagot, a hab azonban befedi, letakarja, teljesen meggátolva az égést.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes