BM-MÁV együttműködés: 600 tűzoltó speciális felkészülését támogatja a MÁV

A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és a MÁV Zrt. látványos gyakorlati bemutatóval nyitotta meg az április végéig tartó speciális elméleti és gyakorlati képzését.
Az oktatásokon mintegy 600 tűzoltó a vasúti járművekben keletkezett tüzek oltásához, illetve a vasúti pályákon történő műszaki mentéshez szükséges különleges ismereteket sajátítja el, hiszen a 25000 voltos felsővezetéki feszültség, az akár több ezer liter gázolajjal feltöltött, 100 tonnás dízelmozdonyok, vagy a vegyi árut szállító szerelvények hatékony és szakszerű beavatkozást igényelnek egy esetleges veszélyhelyzet során.
A speciális vasúti felkészítés illeszkedik abba a sorozatba, amely részeként a hivatásos tűzoltóságok szolgálatparancsnokai és szolgálatparancsnok-helyettesei eddig már elsajátították az áram- és a gázszolgáltatás különleges ismereteit, ezzel is növelve a kárfelszámolások biztonságát és a beavatkozások irányításának szakszerűségét. A vasúti járművekben keletkezett tüzek oltásánál, illetve a vasúti pályákon végrehajtott műszaki mentéseknél a katasztrófavédelmi irányítói állománynak naprakész információval kell rendelkeznie a MÁV szakembereivel történő kapcsolatfelvételről, a beavatkozási lehetőségekről és a vasúti járművek felépítéséről.
A vasúti szakterülettel és eszközökkel történő képzés előkészítéséről, az elméleti és gyakorlati oktatáshoz szükséges fő szempontokról, a folyamatos kapcsolattartásról és a jövőbeni közös munkáról a MÁV Zrt. és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság illetékese idén februárban egyeztetett. A kialakított tematika és az oktatási struktúra alapján, a vasúttársaság ferencvárosi pályaudvarának gépészeti telephelyén megvalósuló képzésen a hivatásos tűzoltóságok szolgálatparancsnokai és szolgálatparancsnok-helyettesei vesznek részt. Ők azok, akik elsőként érkeznek a mentés helyszínére és irányítják a beavatkozást, ezért tisztában kell lenniük a vasúti terep adta veszélyekkel, hiszen például a felsővezetékekben 25000 volt a feszültség és egy 100 tonnás dízelmozdonyban akár 4000 liternyi gyúlékony üzemanyag is lehet.
A MÁV Zrt. és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság még 2011-ben újította meg együttműködési megállapodását, melyet Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérizgatója és dr. Bakondi György, a BM OKF főigazgatója írt alá.

Forrás: MÁV Start

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes