Bizonytalan a záhonyi átrakókörzet fejlesztése

Az elmúlt években sok szó esett a kelet-nyugat irányú tranzitforgalom megkönnyítését szolgáló záhonyi átrakókörzet fejlesztéséről, amelynek kihasználtsága azonban a gazdasági válság óta jelentősen visszaesett. A magyar vasút versenyképességét javítani hivatott projekt a legújabb hírek szerint teljesen ellehetetlenülhet, ha az oroszok kezdeményezésére Kassától Bécsig meghosszabbítják a Vlagyivosztoktól Szlovákiáig már egybefüggő, közel 10 ezer kilométeres, széles nyomtávú vasúthálózatot – a Napi Gazdaság Online értesülései szerint.

 

Az új pozsonyi kormány hivatalba lépését követően vázolt közlekedési programjában eredetileg ugyan nem szerepelt a széles vágányok építésének terve, ám Moszkva a Russia Today friss híradása szerint nemrég nagyot lépett előre a tárgyalásokban, és előzetes megállapodást kötött a szlovákokkal az infrastruktúra-fejlesztés továbbviteléről.

A Figyelő információja szerint Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter pártolná a széles nyomtávú vasút Magyarországon keresztül történő vezetését, szemben Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel, aki szerint a mintegy 670 milliárd forintra taksált beruházásnak nincs gazdasági racionalitása.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes