Beveszik a Dunát is – a közösségi közlekedési útvonalak közé

2012 nyarától bekapcsolódik Budapest közösségi közlekedési vérkeringésébe a Duna is: a fővárost átszelő folyón Újpest és a Millenniumi Városközpont között új közösségi közlekedési útvonal létesül. Uniós forrás igénybevételével három új kikötő épül, ötöt pedig felújítanak, korszerűsítenek. A tervek szerint a csúcsidőben 20 percenként közlekedő vonaljárattal háromnegyed, illetve egy óra alatt lesz megtehető az út a két végállomás között.
duna1Budapesten a gépjárművek számának ugrásszerű növekedése és az utak, illetve az alattuk futó közművek elhasznált állapotából adódó problémák miatt jellemzővé vált az állandó forgalmi dugók kialakulása. Ugyanakkor a Duna közösségi közlekedési szempontból kihasználatlan. A hajózás fellendülése és a közösségi közlekedés vízi útra terelése kisebb részben tehermentesíteni tudná a túlzsúfolt fővárosi közlekedést.
Ezért egy most induló kikötőfejlesztési projekt eredményeként a BKV 2012 nyarától a dunai közlekedési útvonalon 8 megállóhely érintésével környezetkímélő és a teljes vonalon – a Duna vízállásától függően – részlegesen akadálymentes közösségi közlekedési útvonalat létesít. Ehhez szükséges három új kikötő (Újpest, Árpád híd, Millenniumi Városközpont) megépítése, valamint öt már meglévő (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) felújítása, korszerűsítése, akadálymentesítése, infrastruktúrájának fejlesztése. A 493 millió forintos fejlesztés 90 százaléka uniós forrásból valósul meg.
A tizenegy és fél kilométeres útvonalat a délelőtti és délutáni csúcsidőben 20 percenként közlekedő hajók hegymenetben (Újpest irányában) egy óra, míg völgymenetben (a Millenniumi Városközpont irányában) háromnegyed óra alatt teszik majd meg. A BKV tarifarendszerébe illeszkedő díjakkal korszerű és magas komfortszintű szolgáltatást kíván nyújtani utasainak: a hajójárat és a kikötők részlegesen akadálymentesek, emellett személygépjárművel és biciklivel is könnyen elérhetőek lesznek, mi több, a kerékpárszállítás lehetőségét is biztosítják a hajókon. A járműveken büfé üzemel, és WIFI-elérhetőség is rendelkezésre áll. A korszerű utastájékoztatás jegyében a fejlesztés a FUTÁR projekthez is kapcsolódik majd.
Az uniós pályázat a kikötőfejlesztéshez nyújt forrást, járműbeszerzésre nem ad lehetőséget.
A BKV Zrt. jelenleg elegendő hajókapacitással rendelkezik a járat üzemeltetéséhez, azonban középtávon szükséges új hajók beszerzése.

Forrás: Magyarközlekedés

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes