Beszállító lett a Suzukinál

93472[1]

Gondosan tervezett kocsi a versenyképességért.

 

A különböző műanyagipari termékeiről méltán ismert Karsai Plast Kft. tiszaújvárosi üzemében bemutatták a Laune Kft. által tervezett szállítóeszközt: az alábbiakban a speciális kocsi jellegzetességeit, előnyeit tekintjük át.

A Karsai Plast Kft. hosszú beszállítói kapcsolatot ápol számos vállalattal, köztük a magyarországi Suzuki gyárral. Ennek is köszönhetően egy új széria indítása előtt alkalmuk nyílt versenyezni az újabb együttműködés reményében. A pályázatot sikeresen elnyerték, amiben nem kis szerep jutott a speciális szállítóeszköznek.

Különleges kocsikból álló szállítóeszköz

Különleges kocsikból álló szállítóeszköz

Az előző szériához képest itt már fontos szempont volt, hogy a szállítandó áru ne ömlesztve érkezzen a gyárba, mind esztétikai, mind sarzskövetési szempontok miatt. A termék egy Magyarországon gyártott Suzuki modell műszerfal fölötti burkolóeleme, amely egy darabban kerül fröccsöntésre a cég tiszaújvárosi gyárában, és innen szállítják közúton a Suzuki esztergomi gyárába.

Tervezési szempontok

A szállítóeszköz tervezésének kezdetekor először azt kellett a cégnek eldöntenie, hogy speciális, úgynevezett EPP dobozokba, avagy külön erre a célra tervezett és fejlesztett szállítókocsikba kerülnek az alkatrészek. Mindkét elképzelésre születtek megoldási javaslatok, ám az EPP dobozos megoldást hamar elvetették, többek között az eszköz előállításának nagy átfutási ideje miatt.

Komoly követelményeknek kellett megfelelnie a megmaradó elképzelésnek: megfelelő termékbiztonsággal; a lehető legtöbb terméket mozgatva; használat közben minimális zajterheléssel; elfogadható előállítási és karbantartási költségek mellett; csak az előírt anyagokból; csak a Suzuki által elfogadott sztenderdek alkalmazásával; többutas megoldás bevezetésével készülhetett el a szállítóeszköz, amely tehetővé teszi az átlátható sarzskövetést.

Az első prototípus megépítése után már csak apróbb módosításokat kellett az eszközön elvégezni, illetve megfelelő technológiai utasításokat kellett megalkotni, és ezeket betanítani az eszközzel dolgozóknak. Ezzel együtt a tervezési, megvalósítási fázis nem vett igénybe fél évnél hosszabb időt.

Módosítások az első változaton

A prototípushoz viszonyított változtatások egyike volt a „vállfás” szerkezet ideális dőlésszögének megtalálása, amelynek köszönhetően stabil helyzetbe kerül a termék, a Suzuki által előírt minőségű, csökkentett zajkibocsátású kerekek alkalmazása, illetve a vonóhorog szabványos kialakítása. Külön utasítást kellett létrehozni és oktatni kellett a dolgozókat a termékek behelyezésének és kivételének sorrendjére, hogy ekkor se keletkezzen sérülés az anyagon, valamint a FIFO is érvényesüljön.

Belső kialakítás

Belső kialakítás

A szállítóeszköz két oldalán polikarbonát lemez védi a termékeket a szennyeződésektől, illetve ezeken a felületen különböző információkat helyeznek el a Suzuki gyárba érkezést követően. Az információhordozó matricák tökéletes eltávolítása még nem megoldott, ezért jelenleg erre készülnek különböző megoldási javaslatok. A két felület fixen zárt, míg a másik két oldalról egy-egy ponyva felhajtásával válnak elérhetővé a tárolószegmensek. Ezeken a hosszabb oldalakon található még két-két nyílás, amelyeken keresztül az üzemi anyagmozgatást homlokvillás targoncákkal is el lehet végezni.

A feltűnően nagy felső holttér is funkcionalitással bír: előírás szerint egy 160 cm magas operátornak is biztonságosan ki kell tudnia venni a legfelső darabokat, ezért meg kellett növelni a távolságot a felső sor és a plafon között, hogy ekkor se sérüljön az esztétikai oldala a terméknek. A bemutatott eszköz fejlesztési története kiválóan illusztrálja a megfelelő együttműködés szükségességét válság idején a beszállítók és a partnerek között.

Pásztor Róbert
a szerző cikkei


 

forrás: gyartastrend.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes