Beköltözött az NKH Légügyi Igazgatósága a The Quadrum Irodaházba

nkhlggyi_384x256_ce8d6975fb0b0a2c575b5c89f9b7ae64[1]

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Légügyi Hivatala a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében található The Quadrum irodaparkba költözött. A hivatal két szintet, mintegy 1850 négyzetméter területet bérel az irodaház földszintjén és II. emeletén. A hivatalos átadási ünnepséget szerdán délelőtt tartották, melyen részt vett Schváb Zoltán, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Fodor Lajos, a  HM közigazgatási államtitkára, Urbán György, az NKH elnöke, és a házigazda Győri Gyula, az NKH Légügyi Hivatalának vezetője.

A The Quadrum bérbeadásában az AIG/Lincoln-t az Eston International ingatlanügynökség segítette. Az épület kizárólagos bérbeadási feladatait az Eston iroda-bérbeadási csapata végzi. Az NKH-val júniusban lezárt szerződéskötés után megkezdődhetett az irodatér kiépítése, és a napokban a bérlő beköltözése is sikeresen megtörtént.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Légügyi Hivatala ez idáig a repülőtér területén bérelt olyan irodaterületet, amely helyiségek eredetileg teljesen más célra épültek. A nemzeti légügyi hatósági feladatok ellátásához méltatlan elhelyezést váltja most ki a magas színvonalon és környezettudatos technológiákkal megépített The Quadrum irodaház-béli elhelyezés.Az NKH Légügyi Hivatalának tevékenységi köréből adódóan elengedhetetlenül fontos a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelsége, így elhelyezkedés szempontjából a reptér mellett található The Quadrum I. épülete maximálisan megfelelt a Hivatal számára, sőt, a Légügyi Hivatal ügyfelei itt könnyebben és egyszerűbben közelíthetik meg az ügyfélszolgálatot is.

 

Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a megnyitón elmondta: amikor másfél éve elfoglalta hivatalát a legmegdöbbentőbb élménye a Légügyi Hivatal Ferigegyi Repülőtér melletti fabarakkokban történő elhelyezése volt. Akkor ígéretet tett arra, hogy a lehetőségeihez mérten ezen igyekszik változtatni. Örömét fejezte ki, hogy a súlyos gazdasági nehézségek közepette, sok küzdelem, és lobbizás árán sikerült az ígéretét beteljesíteni. Utalt arra, hogy a légügyi igazgatás helyzetét az elmúlt másfél évben sikerült megerősíteni. Részben azzal, hogy az NFM-ben önálló légügyi, vízügyi főosztály jött létre, részben pedig azzal, hogy 2011-től az NKH-n belül megalakult Légügyi Hivatal.

A terület súlyát növeli, hogy a kinevezett Győri Gyula, egyúttal az NKH elnökhelyettese is. A közlekedési intézményrendszerrel szembeni világos elvárás a tevékenységek hatékony és gazdaságos ellátása. A Légügyi Hivatalnak maradéktalanul meg kell felelnie a nemzetközi követelményeknek. Ezért számít fontos eredménynek, hogy a Hivatal a múlt hónapban sikerrel teljesítette az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) átfogó auditját. A feltárt, a repülésbiztonsági előírások teljesítésének megfelelő számonkérését, ellenőrzését nem veszélyeztető hiányosságok felszámolása a jövő év legfontosabb kihívása lesz – tette hozzá Schváb Zoltán.
A helyettes államtitkár aláhúzta, hogy a következő két-három hónapban kiemelten kell kezelni a repülőtér-átminősítések ügyét, hogy a Hivatal az év végéig meghosszabbított határidőig minden eljárást eredményesen lezárhasson.

Urbán György, az NKH elnöke közölte: a tíz hónapja megalakult Légügyi Hivatal súlyos örökséggel rendelkezett. Egyrészt létszámhiánnyal küszködött, ami veszélyeztette az uniós elvárások teljesítését, másrészt a hivatal súlyához képest méltatlan elhelyezése is három évtizede megoldásra várt, harmadrészt a nemzetközi auditokon rendre elmarasztalták.

Győri Gyula köszöntőjében kiemelte, hogy a Légügyi Hivatal 2011 szeptember vége óta fogadhatja hosszú évek óta újra a hivatalhoz méltó környezetben a látogatókat. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mindvégig partner volt abban, hogy a Hivatal fontosságához, és súlyához méltatlan elhelyezési körülményein változtatni lehessen, és a korábban csak építési felvonulási épületnek szánt a Ferihegyi Repülőtéren található „fabarakk” épületekből, egy modern, megjelenésében is tekintélyt adó irodaházba költözhessen, ami a továbbra is a repülőtér közelében helyezkedik el, hiszen ez a hivatal dolgozóinak mindennapi munkájához elengedhetetlen.
„A munkatársak költözése mellett rengeteg iratanyagot is át kellett szállítanunk, miközben teljes erővel zajlott az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) auditja is. Az új helyet belakni tehát még időnk sem nagyon volt, de most már jó úton haladunk” – hangsúlyozta Győri Gyula. Hozzátette: az irodaházban 1800 négyzetméternyi – abszolút európai szintű – terület a hivatalé, de ez nem jelent szakmai fényűzést. Olyan funkcionalitást adtak ennek a területnek, amelyre korábban nem volt lehetőségük.Véleménye szerint ebben a vonatkozásban most ugrottak egy nagyot az időben és a térben. De könnyű belátni, hogy például a megfelelő környezetbe telepített repülőgép szimulátor kétszer annyit ér így, mint korábban.

”Másfelől az egy munkalégtérrel az volt a szándékom, hogy tényleg csapatként működjünk, az egyes szakmai területek ne különüljenek el egymástól földrajzilag sem, hiszen itt mindenkinek a hazai és a nemzetközi repülés biztonságáért kell dolgoznia. A csapatépítés sem egyszerű feladat, hiszen 40 évig a parányi irodákból álló fabarakkban laktak a munkatársak, ahol megszokták, hogy ha esik az eső, akkor áramszünet következik, mert beáznak a konnektorok, a villamosvezetékek” – mutatott rá az NKH Légügyi Igazgatója.
”Mindenesetre itt már büszkén fogadtuk az EASA képviselőit, hiszen korábban vagy én mentem az adott partnerhez, vagy a vendégeinkkel együtt bebocsátást kértünk valahova, ahol a hatósághoz méltó módon lehetett tárgyalni” – mondta el Győri Gyula.

Strbik László

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes