Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme

közel 70 km vasúti vonalszakasz korszerűsítésének célja az elővárosi közlekedés fejlesztése, az érintett települések megközelíthetőségének javítása, a vasúti személy- és áruszállítás részarányának növelése, a 7. számú főút és az M7 autópálya tehermentesítése.

A teljes felújítás 2014 végére fejeződik be, az új pályaszakasz a biztosítóberendezési munkálatok elvégzése után a 160 km/h-s sebesség fogadására is alkalmas lesz. A szolgáltatási színvonal, a kapacitás és a biztonság növekedése mellett a vasúti menetidő 15 perccel csökken a főváros és Székesfehérvár között. A beruházás folytatásaként megújulhat az elsősorban nyaranta nagy forgalmat bonyolító, Keszthelyig tartó balatoni vonal is.

Fotó: Árvai Károly

 

 

A Tárnok és Székesfehérvár közötti szakasz ünnepélyes átadásán Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: a teljes vonalszakasz rekonstrukciója a 2007-2013. közötti uniós költségvetési időszak legfontosabb magyarországi közlekedésfejlesztési beruházása. A vonal Magyarországon keresztül vasúti összeköttetést biztosít a földközi-tengeri kikötők és Kelet-Európa között, lehetőséget teremt a belső-ázsiai és a távol-keleti vasúti tranzitközlekedés számára. Az átépítés javítja a régiók közti közlekedés feltételeit, gyorsítja a Velencei-tó és a Balaton térségének elérhetőségét.

 

A szaktárca a későbbi fejlesztési periódusok során is hasonló rekonstrukciós munkákat tervez a vonal nyugati és keleti irányú folytatásaiban. Ezek eredményeként a szlovén határtól a fővároson át az ukrán határig magas színvonalú vasúti infrastruktúra áll majd rendelkezésére a személy- és az áruforgalom számára. Az utazási idők lerövidülésével, a szolgáltatási szint és a teherbírás növekedésével a vasút versenyképes alternatívája lehet a környezetet jobban terhelő közlekedési módoknak – tette hozzá az államtitkár.

 

A 43 km hosszú Tárnok-Székesfehérvár szakaszon az új pályaszerkezet révén dinamikusabbá vált a menetrend, csökkent a menetidő. Kápolnásnyéken új állomásépület, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhely, Kápolnásnyéken és Velencén két közúti aluljáró épült. A vonalszakaszon 9 új gyalogos aluljáró létesült, a gárdonyi és a székesfehérvári Takaródó úti felüljárót felújították. A martonvásári állomásépület akadálymentesítése és felújítása 2013. első félévében befejeződik.

A Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítésének kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium (vezető: Szentesi Vasútépítő Kft., tagjai: a Nyugat-Magyarországi Vasútépítő Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.). A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával, nettó 54,8 milliárd forint értékben.

Fotó: Árvai Károly

 

A Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz korszerűsítése 2012 tavaszán kezdődött meg. A beruházás során átépítik a kelenföldi, a tárnoki és a nagytétényi állomásokat, az albertfalvai, budafoki, tétényligeti és Érd alsó megállóhelyeket. Kelenföld és Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése mellett, új második vágányt alakítanak ki. Az új pályaszerkezetnek köszönhetően a vonatok 160 km/h-s sebességgel is közlekedhetnek majd, jelentősen csökken a menetidő. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A kivitelezés 2013 végén fejeződik be, nettó összege 30,9 milliárd forint.

A Balaton déli parti vasútvonalán tervezett rekonstrukció első ütemének kivitelezése a források rendelkezésre állása esetén 2014. I. negyedévében megkezdődhet. A fejlesztés eredményeként Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkenne. Keszthelyig áltagosan mintegy 20 perc időmegtakarítás érhető el. A kivitelezési közbeszerzés kiírása 2013. III. negyedévében várható. A II. ütem megvalósulása eredményeként Keszthelyig átlagosan további mintegy 5-10 perc időmegtakarítás érhető el. A kivitelezés elindításának várható időpontja 2016. I. negyedév.

forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes