Az MKFE sajtótájékoztatója

Az MKFE székházában tartott tegnap sajtótájékoztatót az egyesület újonnan megválasztott elnöke, dr. Vereczkey Zoltán, társelnöke, Nedeczky Tibor, valamint a 20. Szegedi Nemzetközi Kamionos Country Találkozó fő szervezője, Ágoston Attila.

image

Az MKFE elnöke ismertette a szervezet új érdekképviseleti stratégiáját, valamint szólt arról, hogyan fogadták azt a bejelentést, amely szerint várhatóan Magyarországon is bevezetik majd a kereskedelmi gázolaj árat. Az egyesület örömmel üdvözli, hogy az előző kormány által soha meg nem cáfolt állítását (amit az MKFE mellett a többi tradicionális érdekképviselet is hangsúlyozott), mely szerint a kereskedelmi gázolaj ár bevezetése egyszerre szolgálhatja a magyar közúti közlekedési szolgáltatók versenyképességének és az államháztartás bevételeinek növekedését, az új kormány elfogadhatónak tartja.

Dr. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter ezt a bejelentését július 5-én egy olyan sajtótájékoztatón tette, amelyen az MKFE előző elnöke saját cége és 9 további nagy fuvarozó vállalkozás (közülük 8 az MKFE tagja) fontos bejelentést tett az árvízkárosultak megsegítésére. (Mint ismeretes, a 10 vállalkozás az év második felében Magyarországon tankol, és számításaik szerint ezzel 2 milliárd forinttal növelik az állami bevételt. Ezt a 2 milliárd forintot a kormánnyal kötött megállapodásuk szerint az árvízkárosultak kapják meg, és amennyiben ez az összeg valóban realizálódik, január 1-jétől sor kerülhet a kereskedelmi gázolaj ár bevezetésére.)

Az MKFE örömmel fogadta a „tízek” felajánlását, örömükbe azonban üröm is vegyült, nevezetesen a jövő januárra kitolt időpont. Hiszen a szakmai érdekképviselet számításai – amelyeket természetesen már korábban megküldött az illetékes tárcáknak – szerint a gázolaj „túladóztatása” miatt a szomszédos országokhoz átkerült  üzemanyag-vételezések következtében az idei költségvetési bevételt a hazai gázolaj-forgalom csökkenése körülbelül 20 milliárd forinttal rontja.    
Ezt a kalkulációt az előző kormány pénzügyminisztériumi apparátusa sem tudta cáfolni, az év első felének forgalmi adatai pedig igazolták azokat. A Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint tagvállalataik gázolajból 9,9 százalékkal kevesebbet forgalmaztak, mint a múlt év azonos időszakában, ami a külföldre vitt tankolásokra vezethető vissza.

Ezért az MKFE tagjai számára érthetetlen, hogy a kereskedelmi gázolaj ár alkalmazására miért kell közel fél évet várni. A fuvarozók tisztában vannak azzal, hogy a jövedéki adó visszatérítés jövő évi mértékét pontosan csak október első napjaiban lehet meghatározni, s csak az akkori információk birtokában lehet a várható költségvetési hatásokat számszerűsíteni.  (A 2003/96/EK irányelv 13. Cikkét, valamint a 2009. október 1-jére az EU hivatalos lapjában kihirdetett árfolyamot – 270,26 HUF/EUR – figyelembe véve az idei évben 8,16 Ft/liter „mozgástér” képezheti a számítások alapját, a 2010. október 1-jei árfolyamot azonban ma nem lehet megbízhatóan megjósolni.)

A jövedéki adó visszatérítési lehetősége – és ez nem elhanyagolható körülmény – éppen azon fuvarozók számára jelentene ösztönzést a hazai tankolásra, akik egyenként nem részesülhetnek „nagyfuvarozói” kedvezményben, összforgalmuk azonban jelentősen meghaladja az ilyen kedvezményben részesülő vállalkozások forgalmát. A tavaly év végi adatok szerint összesen 7.856 vállalkozás összesen 35.502 járművel végezhetett nemzetközi közúti árufuvarozási tevékenységet, és 1.103 vállalkozás, összesen 3.010 járművel nemzetközi autóbuszos személyszállítást. A mikro-, kis- és középvállalkozások sokezres tábora generálhatná azt az igazán érdemi forgalom-növekedést, amely az államháztartás szempontjából is kívánatos lenne. A jövedéki adó visszatérítési lehetőségének bevezetésével a tranzitforgalom egy része számára is vonzóvá válhatna a magyarországi tankolás.

Az MKFE elnöke július 13-án levélben fordult Matolcsy Györgyhöz, melyben megkérte, hogy a valamennyi magyarországi székhelyű, bármilyen üzemméretbe tartozó fuvarozó vállalkozás versenyképességét jelentősen javító, ugyanakkor a költségvetés bevételét növelő kereskedelmi gázolaj ár alkalmazási lehetőségét (erre az évre 8 Ft-os adó-visszatérítési mértékkel) a kormány terjessze be mielőbbi elfogadásra az Országgyűlés elé.
Az MKFE elnöke levelében a továbbiakban arra kérte a minisztert, tegye lehetővé, hogy az MKFE szakmai javaslatait minél előbb megtehesse a Nemzeti Együttműködés Rendszerében.

A sajtótájékoztatón Nedeczky Tibor társelnök számolt be arról, hogy az MKFE Önsegélyező Alapítvány 5 millió forintot utalt árvízkárosult fuvarozó vállalkozó tagjai, illetve a náluk dolgozó gépkocsivezetők megsegítésére. Az egyesület azért döntött a segítségnyújtás ilyen formája mellett, mert így a tagság – melynek tagdíjából a támogatást nyújtották – biztos lehet abban, hogy az összeget valóban azok kapják, akiknek szánták. A társelnök, aki az alapítvány kuratóriumi elnöke, személyesen győződött meg a borsodi teleüléseken élő árvízkárosult tagok rászorultságáról, ennek alapján döntött a kuratórium a segélyek odaítéléséről
A sajtótájékoztatón jelentette be Ágoston Attila, a 20. Szegedi Nemzetközi Kamionos Country Találkozó szervezője, hogy új helyszínre „költöztetik” a Közúti Közlekedők

Emlékművét, július 16-án már ott tartják (a városba vezető Dorozsmai út mentén) a szakmai megnyitó ünnepséget. Az MKFE – ahogyan a kezdetek óta mindig – most is támogatja a rendezvényt, kupát ajánlott fel az egyesület a kamionos ügyességi versenyen legjobban szereplő vállalkozónak, és szakemberei részt vesznek a szakmai fórumon is. A Szeged-Sziksósfürdőn július 16-18-án megrendezésre kerülő találkozóra több száz kamiont várnak, közöttük klasszikus csőrös járműveket is, melyek közül hármat a sajtótájékoztató résztvevői is megcsodálhattak az egyesület székházának udvarán.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes