Kiemelkedő volumenű megállapodást kötött az Alstom és Mexikóváros önkormányzatának közlekedési hatósága. A megállapodás értelmében az Alstom szállíthatja és helyezheti üzembe a latin-amerikai főváros új, 12. metróvonalának elektromechanikai berendezéseit. A szerződés becsült értéke 1,1 milliárd euró, amelyből az Alstom részesedése mintegy 330 millió euró.
Napi 4,5 millió utazással Mexikóvárosé a világ egyik legforgalmasabb metróhálózata, amely jelenleg 11 vonalból áll és összesen 200 km hosszúságú. Az új, 12. metróvonal 24 km hosszú lesz, és 22 állomással köti majd össze a déli városrész Tlahuac és Mixcoac kerületeit.
Az Alstom a vonal áramellátó rendszerét, az alállomásokat, a forgalomirányító központot (OCC), a vasúti jelzőrendszert, valamint a távközlési és jegyeladási rendszereket szállítja. Mindezek mellett az Alstom feladata lesz a teljes rendszer teljesítményének és a gördülőállományának tesztelése is.
A gördülőállomány szállítására a közlekedési hatóság külön versenytárgyalást írt ki. A vonal mélyépítési munkái az ütemezés szerint 2008. július közepén kezdődtek, a beruházás várhatóan 2011 második felére készül el.
Az Alstom 1967 óta van jelen Mexikóvárosban, abban az évben építette az Alstom és a közlekedési hatóság a város első metróvonalait. A szerződés teljesítése során az Alstom Transport a városi közlekedésben, és különösen a metrórendszerek terén szerzett tapasztalataira támaszkodik.
A francia járműgyártó eddig több mint 2500 Metropolis kocsit értékesített világszerte. Az Alstom építette a szingapúri metrót, a világ legnagyobb automata metrórendszerét. Kínában az Alstom felel a 2008-as Olimpiai Játékok létesítményeit kiszolgáló pekingi 2-es metróvonal jelzésrendszerének ütemezéséért.