A 4-es metró vonalán automatizált szerelvények járnak majd, így a vonatokat gombnyomásra tudják indítani, vezető nélkül – mondta Klados Gusztáv a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója kedden az MTI-nek.
Klados Gusztáv annak kapcsán nyilatkozott, hogy kedd délelőtt letették az alapkövét a 4-es metró kelenföldi járműtelepének, ahol a járműjavítóban is számítógépes rendszer mozgatja majd a szerelvényeket.
A Siemens által kifejlesztett vonatbefolyásoló programnak több előnye is van, például az automatizált rendszer sokkal jobban alkalmazkodik a forgalmi változásokhoz, így a jelenleg akár több órán át tartó átszervezést egyetlen gombnyomással meg lehet oldani a jövőben. A BKV-nak pedig a 4-es vonalán nem kell vezetőket alkalmaznia a szerelvények mozgatásához. Szükség esetén azonban – egy vezérlőpult segítségével – megoldható, hogy az automatikát "leváltsa" egy BKV-alkalmazott.
- mfor.hu -