Átadták az első Alstom-szerelvényt Budapestnek

Átadta a francia Alstom Transport az első Metropolis típusú szerelvényét Budapestnek kedden, a 2-es vonal Puskás Ferenc Stadion állomásán.

Az átadó ünnepség után este nyolc óráig az érdeklődők is megtekinthetik a szerelvényt az állomáson. A most átadott szerelvény szeptember elején áll forgalomba, addig további két Metropolis érkezik Budapestre. A francia cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért; a szerződést még 2006-ban kötötték. Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgató az átadáson emlékeztetett arra, hogy egy éve írta alá a főpolgármesterrel azt a megállapodást, amely "pontot tett bizonyos félreértésekből fakadó problémák végére". Ennek lényege volt a metrókocsik átalakítása, a típusengedély megszerzése és a leszállítás. Minden kívánságnak eleget tettek, és a járműveket időre leszállították – mondta.

Az elnök-vezérigazgató külön köszönetet mondott Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármesternek, amiért "új lendületet" adott a projektnek. Hangsúlyozta, a világon minden negyedik metrószerelvény közül egyet az Alstom gyárt. A budapestiek kényelmes és megbízható szerelvényeken utazhatnak majd – tette hozzá.  Patrick Kron köszönetet mondott Orbán Viktor miniszterelnöknek, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak és a francia követségnek is.

Tarlós István beszédében azt hangsúlyozta, hogy Budapestnek komoly kármentést kellett végrehajtania a szerződéssel kapcsolatban, és azt végül a "sírból" hozták vissza. Volt olyan pillanat, amikor úgy tűnt, végleges vágányzárat kell elrendelni a 2-es vonalon a régi szerelvények állapota miatt – mondta.   Hosszú tárgyalásokon végül 2011 nyarán megállapodtak – tette hozzá. Reményét fejezte ki, hogy a budapestiek elégedetten használják majd a szerelvényt. "Ma tényleg okunk van boldognak lenni" – mondta a főpolgármester.

Egy szerelvény 100 méter hosszú, 1023 utast tud szállítani, 209 ülőhely van benne. Az utasok gyorsabb be- és kiszállásáról az ötkocsis, oldalanként 20 ajtós szerelvényen oldalanként négy, a többinél szélesebb ajtó gondoskodik. A szerelvények légkondicionáltak, modern utastájékoztató berendezéssel szerelték fel őket, és teljes hosszában átjárhatók a csuklókban kialakított, másfél méter széles átjáróknak köszönhetően.

A Metropolist Franciaországban tervezték, hajtásrendszere viszont Magyarországon készült. A jármű gyártásakor felhasznált anyagok 98 százalékban újrahasznosíthatók, a kocsikat az Alstom katowicei gyárában szerelték össze. A világ 45 városában több mint 4 ezer ugyanilyen típusú metrókocsi közlekedik, amelyek naponta több millió utast szállítanak.

Az átadáson jelen volt Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter, Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetője, Urbán György, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke és Roland Galharague, Franciaország budapesti nagykövete is.

Forrás: MTI

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes