Alacsonypadlós használt trolibuszokat vásárol Budapest

A nemrégiben lezárult sikeres trolibusztender eredményeként alacsonypadlós használt csuklós trolibuszok érkezhetnek a fővárosba. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV 2010-ben jelentette be: használt trolibuszok és autóbuszok beszerzésére ír ki tendert a közlekedésüzemeltető társaság. A használt járművek beszerzése a tarthatatlan műszaki állapotok enyhítését szolgálja, nem helyettesíti az ezzel párhuzamosan az autóbuszpark, a trolibuszok és a villamosok jelentős részének lecserélését célzó nagyprojekteket, amelyeket a BKK megkezdett.

MAN_NGE_152

 

A 15 darab használt MAN trolibuszból idén ősszel már forgalomba állhatnak az első járművek. A megkímélt műszaki állapotú járművek mintegy 532 ezer euróba (a jelenlegi árfolyamon mintegy 143 millió forintba) kerülnek, darabonként tehát 10 millió forint alatt marad egy használt trolibusz ára. A járművek beszerzésére a BKK által előkészített és a fővárosi közgyűlés által márciusban elfogadott, a korábbi éveknél jelentősebb tömegközlekedési beruházási támogatás ad fedezetet. A 11 milliárd forintos céltámogatásnak villamospályák felújítása, HÉV-rekonstrukció, a forgalomirányítási rendszer megújítása mellett a használt autóbuszok és trolibuszok beszerzése is részét képezte.
A használt trolik ára kevesebb, mint egy öreg trolibusz felújításának forrásigénye, ami mutatja, hogy a használt járművek beszerzése nem az új járművek szükséges beszerzését, hanem a régiek felújítását helyettesíti, a trolibusz és az autóbusz ágazatban egyaránt.

A tavaly ősszel kiírt, használt trolibuszok beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárás eredménye szerint a Barnimer Busgesellschaft GmbH szállítja le a tizenöt darab használt, MAN NGE 152 típusú trolibuszt. A trolikat eddig a német Eberswalde lakosai használhatták. Mivel az eladó fokozatosan váltja ki új járművekkel a trolikat, a fővárosba is több ütemben érkeznek a járművek; az elsők várhatóan idén novembertől állhatnak forgalomba, az utolsó darabok 2012 nyarára érkezhetnek meg. A használt járműveket a kiöregedett szovjet gyártmányú ZIU-9-es trolik helyére folyamatosan állítják be. Ezáltal nemcsak a flotta átlagéletkora javul, hanem akadálymentes, alacsonypadlós járművek állhatnak forgalomba több vonalon, üzemeltetőjük a BKV lesz. A Budapesten történő forgalomba állításukig kisebb beavatkozások is történnek: növelni fogják a nyitható ablakfelületeket, megújítják a járművek utastájékoztatási rendszerét és vizsgálják a klíma beépítésének lehetőségét is.
Budapesten hagyománya van a trolibusz-közlekedésnek: a jelenlegi trolihálózat kialakítása 1949-ben kezdődött, az utolsó nagyobb hálózatbővítésre a 70-es években került sor.

A most lecserélendő ZIU-9-es (a Zavod Imenyi Urickovo rövidítése) járműveket még a 70-es években gyártották, így műszakilag elavultak, és a manapság alapkövetelménynek számító akadálymentesség kritériumát sem teljesítik. A hamarosan érkező MAN trolik mindegyike alacsonypadlós, megkímélt műszaki állapotú és energiatakarékos hajtásrendszerrel rendelkezik.

A tizenöt használt trolibusz beszerzése – hasonlóan a használt autóbuszok rövidesen lezáruló tenderéhez – az azonnali színvonaljavítást és a budapesti közösségi közlekedés versenyképességének javítását szolgálja. A használt járművek beszerzése elsősorban a régi, elaggott járművek felújítását váltja ki, az új járművek beszerzését nem helyettesíti. A fővárosi közgyűlés április 27-i döntése nyomán a BKK folytatja a villamos és trolibusz járműbeszerzési uniós projekt előkészítését, amelyben közel 100 darab villamos és ugyanennyi trolibusz beszerzését tűztük ki célul. A projektben beszerzendő trolibuszok a további magaspadlós, öreg járműveket váltanák ki, tehát ezen nagyprojekt sikere esetén is szükség lesz a most beszerzett alacsonypadlós trolibuszok üzemeltetésére.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes