Aktuális gondolatok a CSR Hungary 2010-ről

November 10-11-én került megrendezésre a CSR Hungary Konferencia, ahol gazdasági döntéshozók, közintézmények, nonprofit vezetők cserélték ki tapasztalataikat társadalmi felelősség témában – olvasható a portálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben.

A konferencia főbb témái

A pénzügyi szolgáltató és a fogyasztó között aszimmetria áll fenn informáltságban, felkészültségben, tárgyalóerőben; (vitában ez kiszolgáltatottságot jelent) ezt az egyenlőtlen helyzetet  az államnak, jelesül a felügyeletnek szükséges kiegyenlítenie – hangsúlyozta Siklósi Máté a PSZÁF Fogyasztóvédelmi Igazgatóságának ügyvezető igazgatója a Gazdaság lélegeztető gépe című pénzügyi blokkban.

A pénzügyi közvetítő rendszer felelőssége című előadásában Nagy Zoltán Péter az OTP Bank marketing igazgatója, kitért arra, hogy vezető hitelintézetként nem csak ügyfeleik száma növekszik, hanem egyre sokrétűbb és komolyabb elvárásokat kezelnek. Véleménye szerint minden vállalatnak a maga működési környezetében, alaptevékenységébe integrálva kell fókuszálni a CSR tevékenységekre.

Igény van a fenntartható fejlődésre és a jövőnek ez az útja, a kérdés az, hogy mi magyarok csupán az események követői maradunk, vagy felvesszük a ritmust. A folyamat elindításában az állam mint megrendelő a zöld közbeszerzés révén kulcsszerepet játszhat. Példamutatása generáló funkciót tölthet be az egyes iparágakban, zöld ipart, új munkahelyeket teremtve – mondta Jávor Benedek a Fenntartható Fejlődés Bizottság elnöke.

Dr. Bakonyi József a Közbeszerzések Tanácsának mb. főtitkára hozzátette, Dániában az ajánlatkérők 40 százaléka alkalmaz környezeti kritériumokat beszerzéseinek több mint 50 százalékában, míg Svédországban az ajánlatkérők fele érvényesít ilyen követelményeket beszerzéseik szintén 50 százalékának a vonatkozásában.
A szakmai találkozó kommunikáció szekciójában kerekasztal beszélgetés foglalkozott a CSR-t és a társadalmi célú kommunikációt érintő médiatörvényi hiányosságokkal.
Dr. Szilvási-Stojnic Beatrix, a nemrégiben alakult NMHH Médiatanács Általános Jogi Osztály/Hatósági eljárási osztály vezetője úgy vélte, a burkolt reklám továbbra is tilos, de a CSR fontos, és kereteit meg kell határozni a jelenlegi szabályozás szerint. Ezzel kapcsolatban kiemelte az önszabályozás, a hatósággal előre történő egyeztetés fontosságát. Hozzátette: mindennemű karitatív cselekedet megjeleníthető a cégek kampányában, amennyiben ezen kommunikáció a segítő/karitatív tevékenységet tárja fel, és nem a gazdasági érdeket helyezi előtérbe.

A hatóság érzékeli, hogy a probléma létező, hogy erős igény mutatkozik arra, hogy az új médiatörvény kitérjen a CSR szabályozására. Ígéretei szerint a jövőben két irányban is történik javulás, egyrészt a törvény foglalkozik majd a CSR-ral, másrészt enyhülés, nyitás várható a téma irányába.
Kocsy Béla a 95 százalékban megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztató Hotel Panda ügyvezető igazgatója – a DAVOS alapítójától ismert- egy speciális vállalkozási formát, a szociális vállalkozást mutatta be saját cégén keresztül, buktatóival és pozitívumaival együtt.

A CSR Hungary Díj átadására 2010. november 26-án kerül sor a VAM Design Centerben.

forrás: hrportal.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes