Akár egy hetet is késhetnek a ferihegyi küldemények

Akár egy hetes csúszást is okozhat a légtérzár a csomagküldésben, de pár napos késéssel biztosan lehet számolni. A káoszt jól mutatja, hogy egyes szállító cégek szerint már repülhetnek a nem személyszállító gépek is, mások szerint ma még nem, miközben a Budapest Airport azt állítja, hogy nem is tesznek különbséget a gépek között.

Több napos csúszásokat biztos okoz a légi úton történő csomagküldésben az izlandi vulkán miatti légtérzár, de az sem kizárt, hogy egy héttel többet kell várnunk a küldeményünkre, mint amire eredetileg számítottunk – derült ki a csomagküldő cégek ügyfélszolgálatainak [origo]-nak adott válaszaiból. A késést elsősorban az okozza, hogy a csomagküldő cégek átálltak a kamionos szállításra, és ha meg is nyílik a légtér, akkor is idő lesz mire a kamionokról visszaállnak a repülőgépekre, miközben az alternatív repülési útvonalakról is vissza kell érkeznie a repülőknek.

A csúszűások miatt jelenleg a klinikai tesztküldemények (vérminták, hűtést igénylő küldemények) prioritást élveznek, így a sima küldeményeknek egyelőre várni kell a sorukra.

A légi csomagküldésben mindeközben kisebb káosz uralkodik, amit jól jellemez, hogy több cég azt jelezte, hogy nem engedik felszállni a gépeiket Budapestről, "mivel nem személyszállító gépekről van szó", míg más társaságok szerint ugyan egy nappal a személyszállítókra vonatkozó tilalom feloldása után, de most már erre is van lehetőség.

A válaszok közötti eltérés különösen annak fényében meglepő, hogy Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója az [origo]-nak azt mondta: a csomagküldő cégek gépei ugyanolyan elbírálás alá esnek, mint a személyszállítók, azaz Ferihegyről elrepülhetnek – az azonban valóban kérdés, hogy a fogadó repterek, illetve az érintott országok légtere is nyitottak-e már. A ferihegyi repteret már hétfőn megnyitották, de járatkimaradások még a személyszállításban is előfordulnak.

A környező államok légtere azért fontos, mert a csomagküldő cégek jellemzően úgy működnek, hogy van egy európai bázisrepterük, és onnan szolgálják ki a különböző desztinációkat – a FedEx esetében például gondot okozhat, hogy a párizsi reptereket még nem nyitották meg teljesen, a cégnek pedig a francia fővárosban van az európai bázisa.

A futár.hu szerda délelőtti tájékoztatása szerint csúszás csak a feltorlódott csomagmennyiség miatt fordulhat elő. "Egy csomag budapesti feladása esetén, ha délután 5 óráig a telephelyre ér a küldemény, akkor 6-ig a reptérre is kiszállítják, innen viszont nehéz kiszámítani a csúszásokat" – tudtuk meg az ügyfélszolgálaton.

A UPS ügyfélszolgálatán arról tájékoztattak, hogy vannak fennakadások, amelyek akár több napos csúszást is eredményezhetnek, a cégnél reménykednek, hogy 3-4 nap alatt megoldódik a probléma, addig más úton próbálják megoldani a csomagszállítást. A DHL-nél is ezt a megoldást választják: közúton szállítják a csomagokat egy olyan repülőtérig, ahol már nincs korlátozás, és onnan hagyományos módon megy tovább a csomag.

A Magyar Posta Logisztika (MPL) is használ alternatív szállítási útvonalakat, amely alatt elsősorban ez a társaság is közúti szállítást ért. Az ügyfélszolgálatnál úgy tájékoztattak, hogy egy hétnél több csúszás nem valószínű, de ez persze függ a vulkán aktivitásától és a légiközlekedés szabályozásától is.

A Fedexnél a franciaországi elosztó központból hoznak minden csomagot, de csak közúton, ezért nagy a feltorlódás. Az ügyfélszolgálatuk szerint egy múlt héten Nyugat-Európában feladott csomag holnap-holnapután érkezhet meg Magyarországra.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes