A virtuális csapatvezetés hét buktatója

Vezetőnek lenni már önmagában is embertpróbáló feladat. Ennél csak az nehezebb, ha virtuális csapat irányításáról van szó, vagyis, amikor a csoport tagjai különböző országokban ülnek és dolgoznak. Cikkünkben néhány tipikus buktatót mutatunk be, amellyel az ilyen helyzetbe került vezetőnek meg kell küzdenie.

1. Időeltolódás

A menedzser részéről nagyfokú rugalmasságot követel és gyakorlatilag oda vezet, hogy megszűnnek a munkaidő korlátok. (Amit ráadásul időnként a csapat torkán is le kell nyomnia.) További nehezítés, hogy a különböző országokban különbözőek a munkaszüneti napok és a tipikus szabadságolási időszakok.
Ez ellen nem sok mindent tehet a menedzser, el kell fogadni a szituációt és saját magának kidolgozni egyfajta munkaidő rendszert. Például bevett szokás otthonról dolgozni, így napközben hosszabb szüneteket lehet beiktatni, kiegyensúlyozva az elnyújtott munkanapot. A munkaszüneti napokkal és szabadságolásokkal kapcsolatos eltérő szokások miatt alaposabb tervezés szükséges, és mondjuk egy olyan banális dolog, mint a "szabadság tervező naptár" is sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mert a csapattagok számára lehetővé teszi munkájuk hatékonyabb megszervezését.

További részletek –>

- hrportal.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes