A válság hatása a logisztikai szolgáltató vállalkozásokra, elvárások az új munkatársaktól

Karmazin György, a BI-KA Kft. ügyvezető igazgatója az április 20-i, Szolnoki Főiskolán tartott előadásában a külső körülmények és tényezők hatásait mutatta be a közúti fuvarozást és szállítmányozást végző vállalkozások eredményességére.

A válság nehéz helyzetbe hozta a logisztikai szolgáltató cégeket is. Ezt Karmazin György, a BI-KA Kft. ügyvezető igazgatója vázolta fel a hallgatóságnak. Bemutatta, hogy a külső körülmények és tényezők hogyan hatottak a közúti fuvarozást és szállítmányozást végző vállalkozások eredményességére.

A negatív változások közül elsőként a banki finanszírozási feltételeket lehet említeni, melynek negatív változása jelentősen rontotta a vállalkozások versenyképességét.

A negatív változásoknak köszönhetően az alábbiakat tapasztalták a fuvarozó, szállítmányozó, logisztikai szolgáltató vállalkozások:

• a törzsügyfelek megrendeléseinek száma 35-50%-al csökkent,
• az erőteljesebb konkurencia harcnak köszönhetően a szolgáltatási díjak jelentősen csökkentek,
• a magas HUF/EUR árfolyam miatt az importok száma és volumene lecsökkent,
• a nagy fuvarozó, szállítmányozó, logisztikai szolgáltató cégek részleges leállást hajtottak végre (kapacitásszűkítés),
• kisebb fuvarozó és szállítmányozó vállalatok bezártak,
• korábban nem tapasztalt, nagyszámú szabad gépkocsivezetői létszám jelent meg a munkaerőpiacon (munkanélküliség).

Ezek alapján mire számíthatnak a logisztikai szolgáltató vállalatok a közeljövőben? Mi várható és abban milyen lehetőségek rejlenek az „egészséges” vállalatok részére:

• további koncentráció várható a logisztikai szolgáltatási piacon, bár ez inkább fúziókban, pénzmozgás nélküli összeolvadásokban fog várhatóan megjelenni,
• a kisebb-nagyobb vállalkozások kiesésének köszönhetően ismét lehetőség nyílik az ügyfelek, megbízók újraelosztására,
• a válság a menedzsmentnek egy megváltozott új és váratlan feladatot adott: most a csökkenést és/vagy stabilitást kell menedzselni, nem az eddig megszokott növekedést,
• ebben a válságos helyzetben még kockázatosabb a „menedzsment by huszárvágás”, a zsigerből, érzésből való tulajdonosi döntés, fontos a stake-holderek bevonása a döntési folyamatok előkészítése során,
• megfigyelhető, hogy egyes vállalkozások gyorsan felismerték, hogy hatékonyabb működéssel, folyamatos költségcsökkentési törekvéssel és új szolgáltatások bevezetésével eredményt is elérhetnek, győztesen is kikerülhetnek a váltságból,
• tanácsként szolgálhat a középvállalatok számára az, hogy a kialakított szervezeti struktúrát lehetőleg tartsák meg, és azon belül törekedjenek a rugalmas szervezeti forma kialakítására, optimális erőforrás gazdálkodást valósítsanak meg,
• figyelni kell az állami pályázatokat, mivel jelentősen befolyásolják a piaci szereplők tevékenységét és eredményességét, sajnos egyes esetekben el is ferdíthetik azt,
• egyre jobban előtérbe kerül a legjobb szolgáltatási portfolió kialakítása és annak, megfelelő vevői szegmentálására való törekvés,
• fontos továbbiakban is a komplexitásra való törekvés és a magas színvonalú informatikai megoldások alkalmazása,
• megállapítható, hogy új szállításszervezési megoldásokkal és új szolgáltatók alkalmazásával már nem lehet jelentős megtakarítást elérni egyes vállalatok vevői kiszolgálásában. Jelentős megtakarítást akkor érhetünk el, ha megváltoztatjuk a megrendelők beszerzési – tárolási/készletezési – értékesítési folyamatait, illetve szakítunk a hagyományos vállalati struktúrákkal, innovatív megoldásokra törekszünk.

A cikk részletei, illetve az előadás anyaga itt megtekinthető ->

- BI-KA Logisztika -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes