A tengeri és belvízi hajózás összekapcsolása erősítheti az európai áruk globális versenyképességét

"A tengeri hajózás a globális kereskedelem alappillére. A tengeri és a belvízi árufuvarozás összeköttetéseinek fejlesztésével az Európai Unió versenyképessége erősíthető" – jelentette ki Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára, a Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanács közlekedési formációjának soros elnöke az Európai Tengerészeti Nap c. konferencia megnyitóján 2011. május 19-én, a lengyelországi Gdanskban.

A nemrégiben közzétett, az Európai Unió következő évtizedben követendő közlekedéspolitikájáról szóló Fehér Könyv szerint a forgalomirányítás hatékonysága informatikai megoldások alkalmazásával javítható, és ezzel az adminisztratív költségek csökkenthetők. A szállítási hálózatok közlekedési módokon túlmutató egységesítése és kiegészítése (átrakodók létesítése, a kikötők, vasúti és belvízi kapcsolatok bővítése, fejlesztése) a jelenleg elérhető kapacitások jobb kihasználtságát segíthetik elő – hangsúlyozta Völner Pál.

Az Európai Tengerészeti Nap a legnagyobb és legfontosabb tengerészeti esemény az Európai Unióban. A 2011-es konferenciát az Európai Bizottság Tengerügyi és Halászati Főigazgatósága, a lengyel Infrastrukturális Minisztérium, Pomeránia Vajdaság és Gdansk városa közösen rendezte. A találkozó két fő témája a tengerészeti munkalehetőségek és képzés javítása, valamint a tengerhez kapcsolódó ágazatok gazdasági fejlődésben betöltött szerepe a tengerparti régiókban. A korábbi tengerészeti napoknak 2010-ben a spanyolországi Gijón, 2009-ben Róma, 2008-ban Brüsszel adott otthont. A konferenciákon 1200-2000 ágazati döntéshozó és más meghatározó szereplő vett részt.

Az Európai Bizottság az unió tengerpolitikájának megújítását kezdeményezheti, a halászat kizárólagos támogatása helyett a tengerrel kapcsolatos tevékenységek átfogó és fenntartható fejlesztésére helyezve a hangsúlyt. A 2010. decemberi tengerpolitikai konferencián lehetséges változtatási irányként említették a ma halászatból élők egy részének idegenforgalmi ágazatba terelését. Magyarország számára a többcélú tengerpolitikai reform előnyös lehet. Így pl. az integrált tengerfelügyeleti rendszer kiépítése a schengeni övezet egységessége miatt kedvezően befolyásolhatja a belbiztonságot.

Völner Pál kétoldalú találkozókon tárgyalt Cezary Grabarczyk lengyel infrastruktúra miniszterrel. A megbeszéléseken áttekintették a közlekedési területen folyamatban lévő ügyeket és a magyar elnökség végéig megvalósítani tervezett célokat. A lengyel társtárca vezetőjével folytatott egyeztetésen az államtitkár úgy vélekedett, hogy a lengyel elnökség prioritásai összhangban vannak a magyar elnökség kiemelt törekvéseivel. Reményét fejezte ki, hogy az e félévben megkezdett munkát a lengyel elnökség sikeresen viszi tovább, ehhez készséges támogatást ígért, a megszerzett tapasztalatok átadását ajánlotta fel. A felek egyetértettek abban, hogy a visegrádi országok által kialakított sikeres együttműködést a kulcsfontosságú területeken hasznos lenne az eddigiekhez hasonló hatékonysággal folytatni.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes