A tavalyinál kevesebb motor készült Győrött

A jövő év sem lesz könnyebb az ideinél az Audi Hungaria Motor Kft. számára – mondta Thomas Faustmann, az ügyvezetés elnöke.

Thomas Faustmann, az idei évet értékelve kiemelte, hogy megtartották a jól képzett törzsgárdát, sőt húsz új mérnököt vettek fel.

Jól felkészült gépész és villamos mérnökökre továbbra is számít a vállalat a krízis ellenére – tette hozzá az elnök újságíróknak nyilatkozva.

Az értékesítés területén új elem, hogy az idén gyártott motorok 6,6 százalékát Kínába exportálták. A globális autópiaci keresletcsökkenéssel összefüggésben az idén a tavalyinál kevesebb motor készült Győrött, de a második félévben néhány százalékos emelkedést értek el az első félév több mint 30 százalékos visszaesésével szemben – mondta az elnök.

Beszámolt arról, hogy az Audinál is tapasztalhatták: a válság a nagyobb űrtartalmú motorokat erőteljesebben sújtotta. Azonban a nehézségek ellenére sem mondtak le az innovációtól: az év folyamán 12 új motor gyártását kezdték meg, amelyeknek kedvező az üzemanyag fogyasztása és a szén-dioxid kibocsátása.

A járműgyártásban ugyancsak visszaesés következett be ,a vállalat vezetése azonban felkészült arra, hogy az igények a recesszió elmúltával ismét emelkedni fognak az Audi TT sportkocsik különböző típusai iránt.

Az elnök szólt azokról az intézkedésekről, amelyeket a gazdasági-pénzügyi válságból adódó gondok kezelésére tettek a győri vállalatnál. "Hűvös fejjel" elemezték a helyzetet, s három sarokpontot rögzítettek. A minőségből nem engednek, a költségeket kordában tartják és megőrzik a foglalkoztatást.
Ez utóbb cél érdekében mintegy 600 dolgozónak biztosítottak munkát azzal, hogy bevonták őket a logisztikai és a szolgáltatási feladatok ellátásába. A költségekkel gazdálkodtak, egyúttal munkahelyeket tartottak meg azzal, hogy a béremelések egy részét szabadnapokká alakították. Mindennek eredményeként a törzsgárda létszáma most is 5.500 , akárcsak egy évvel ezelőtt.

A termelés szűkítése miatt a vállalat árbevétele is csökken – mondta Johannes Roschek pénzügyi vezető. A konkrét számokra azonban jövő év elejéig várni kell.

A szakember hangoztatta: a gazdaságosság és a versenyképesség fejlesztése az idei év kiemelt teendője volt. Ennek szellemében 50 millió euróval csökkentették a gyártási költségeket, viszont nem csökkentették a versenyképesség javításához elengedhetetlen képzés, továbbképzés ráfordításait.

Johannes Roschek szólt az Európai Bizottság folyamatban lévő hivatalos vizsgálatáról, amelynek célja annak megállapítása, hogy az Európai Unió állami támogatási szabályainak megfelel-e az a támogatás, amelyet a magyar kormány a győri Audi elmúlt években megkezdett motorgyári fejlesztéseinek ítélt meg. A pénzügyi vezető szerint a beruházás a jövőbe mutató technológiák Győrbe telepítését teszi lehetővé. Mind a magyar kormány, mind az Audi azt az álláspontot képviseli, hogy a támogatás az uniós előírásoknak megfelel – hangoztatta a pénzügyi vezető.

 

- kisalfold -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes