A Stadler bemutatta új fejlesztéseit a 2010-es InnoTranson

A Stadler Rail Csoport idén is részt vett a szeptember 21 és 24 között megrendezett InnoTrans-on, amelyet a legjelentősebb nemzetközi vasúti vásárként tartanak nyilván. A múlt hét pénteken befejeződött eseményen a Stadler is kiállította új fejlesztésű járműveit.

Nordic_FLIRT


Az InnoTrans-on a Stadler először mutatta be nagy nyilvánosság előtt a FLIRT továbbfejlesztett intercity változatát, a zordabb, téli időjárásra is felkészített Nordic (északi) FLIRT-öt, a KISS névre keresztelt, teljesen új fejlesztésű emeletes motorvonatot, és a dízel GTW-k negyedik generációs változatát. A Stadler magyar leányvállalata mindhárom járműtípus gyártásában részt vesz, a kiállított járművek közül pedig az északi FLIRT-ök kocsiszekrényeinek hegesztését végzi. A Stadler stand otthont adott továbbá a teljesen alacsonypadlós bergeni Variobahn villamosnak is.

Az „Északi – Nordic ” FLIRT
A FLIRT típus skandináv változatát először mutatta be a Stadler a nyilvánosságnak az idei InnoTrans-on. Az ötrészes, intercity közlekedésre alkalmas járműtípus már a 200 km/h sebesség elérésére is képes. A járművet úgy tervezték meg, hogy a szélsőséges téli időjárásnak is ellenálljon, így a FLIRT -40 Celsius fokban is képes az üzembiztos működésre. A Norvég Állami Vasúttársaság (NSB) 50 darabot rendelt eddig a járműből, amelyből 26 Oslo elővárosi közlekedésében vesz majd részt, míg 24 motorvonat Norvégia déli részén, InterRegio vonalakon teljesít majd szolgálatot. A Stadler szolnoki leányvállalata ennél a FLIRT típusnál az oldalfalak és a tetők gyártásáért felel. A szolnoki üzem további FLIRT típusok gyártásában is részt vesz, jelenleg Németországban értékesített vonatokhoz készít komplett kocsiszekrényeket.

KISS

Új emeletes motorvonat: a KISS

A Stadler idén június 4-én ünnepelte altenrheini üzemében az első emeletes motorvonatának kigördülését. A társaság legújabb fejlesztését természetesen az InnoTrans-on is kiállították, ahol a Stadler a jármű új nevét is bejelentette. Az emeletes motorvonat a német komfortabler (kényelmes), innovativer (innovatív), spurtstarker (sebes), S-Bahn-Zug (S-Bahn vonat) szavakból összeálló KISS mozaiknevet kapta.

A Stadler először 2008. augusztus 31-én kapott egymilliárd svájci frank értékben megbízást a Svájci Szövetségi Vasúttól 50 darab emeletes villamos motorvonat legyártására. A megbízás óta a svájci vasúti járműgyártó vállalatcsoport további megrendelésekkel bővítette referenciáit, és összesen 125 emeletes villamos motorvonatra kapott eddig megbízást. Az ausztriai Westbahn GmbH 7 darabos emeletes intercity flotta gyártására szerződött, míg a Németországban működő Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) 16 darab KISS vonatot rendelt a svájci cégtől. A Stadler megbízást kapott a svájci vasúti üzemeltető BLS AG-től is, amelyik a berni S-Bahn rendszer részére rendelt 28 darab KISS vonatot, míg a Svájci Szövetségi Vasút a közelmúltban további 24 emeletes vonattal egészítette ki korábbi megrendelését. A szolnoki üzem az emeletes kocsiszekrény különböző elemeinek hegesztésével vesz részt a gyártásban, a magyar közreműködéssel készülő járművek Németországban, Berlin-Brandenburg tartományban közlekednek majd.

GTW

Negyedik generációs GTW

Stadler a grazi vasúti és buszhálózat üzemeltetető Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb (GKB) részére kifejlesztette GTW elnevezésű csuklós dízel motorvonatának legújabb, negyedik generációs változatát. A Stadler a járművet a kezdetektől fogva fejleszti, hogy a folyamatosan változó vásárlói igényeknek és technikai követelményeknek, mint például a mozgáskorlátozottak számára hozzáférhetőséget biztosító TSI PRM szabványnak, vagy az EN 15227-es ütközési normáknak meg tudjon felelni. A szolnoki üzem jelenleg az olasz Ferrovienord Milano vasúttársaság számára készülő GTW vonatokhoz készít komplett kocsiszekrényeket.

Variobahn

Variobahn villamos

A Stadler standja otthont adott a norvégiai Bergen városának készített Variobahn típusú városi villamosnak is. A jármű 100%-ig alacsonypadlós kivitelben készült, teljes hossza 32,2 méter, szélessége pedig 2650 milliméter. A villamos, amelyből a Stadler idáig összesen 286 járművet értékesített, 212 fő szállítására képes.
A Stadler Szolnok Kft. a működése megkezdése óta részt vesz a csoport legsikeresebb vonatának, a FLIRT-nek a gyártásában. A hazai üzem sikeresen kapcsolódott be már a Magyar Államvasutak számára gyártott 60 db FLIRT vonat utolsó hét szerelvényének elkészítésébe is. Azóta a magyar szakemberek már a dízel GTW vonatok, és az új fejlesztésű emeletes motorvonatok gyártásában is részt vesznek. A szolnoki üzem fejlődése töretlen, a gyár 2009 elején 30 emberrel kezdte meg a működést és év végéig folyamatosan emelkedő létszám mellett 52 darab kocsiszekrényt gyártott le. Jelenleg a létszám már meghaladja a 170 főt, a kapacitás pedig várhatóan év végére meghaladja a 120 kocsiszekrényt.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes