A Scania részt vesz a jövő – bioüzemanyaggal működő –motortechnológiájának kifejlesztésében

Harmincmillió svéd koronát – körülbelül 3,3 millió eurót – bocsátott a Scania rendelkezésére a svéd Stratégiai Járműkutatási és Innovációs Kezdeményezés (Strategic Vehicle Research and Innovation Initiative, FFI) a bioüzemanyaggal működő nehéztehergépjármű-motorok fejlesztése érdekében. A kutatás célja, hogy megmutassa, hogyan lehet a dízelüzemű és az Otto-motorok legfontosabb jellemzőit elegyíteni egy olyan erőforrásban, amely mind alkohollal, mind gázhalmazállapotú metán alapú üzemanyaggal működhet.

A Scania egy olyan bioüzemanyaggal működő motort szeretne fejleszteni, amely egyesíti magában a nagy energiahatékonyságú dízeltechnológiát (kompressziós gyújtás) a kipufogógáz-utókezelés terén hatékonyabb Otto-technológiával (szikragyújtás).

„Az optimális motor megfelel az üvegházhatású gázkibocsátás csökkentésére irányuló kihívásoknak, és egyúttal a káros nitrogénoxidok, szénhidrogének és szilárdrészecskék kibocsátását is mérsékli” – mondja Jonas Hofstedt, a Scania hajtásláncok fejlesztéséért felelős alelnöke.
A teljes életciklust vizsgálva nagyon jó perspektívát kínálnak a megújuló üzemanyaggal működő járművek és ipari berendezések. Brazíliában például hatalmas lehetőségek rejlenek a megújuló energia hatékony felhasználásában, mivel a dél-amerikai ország jelentős bioüzemanyag-gyártó.

Az FFI a Scania olyan kutatási projektjeihez nyújt finanszírozást, amelyek magukban foglalják az alkohol és metángáz alapú üzemanyagok technológiájának kifejlesztését. A kutatás kiterjed a szívócső keverő és gyújtó-, valamint a gázcserélő-rendszerekre, az optimalizált szelepmozgatásra, kipufogógáz-visszavezetésre, továbbá a kipufogógáz hatékony utókezelése érdekében a fejlett katalizátor-technológia használatára is.

„Az állami szektor társfinanszírozásának, valamint a klíma- és környezetvédelmi fejlesztéseinknek köszönhetően a ma rendelkezésünkre álló technológiánál lényegesen magasabb hatékonyságú és alacsonyabb környezeti hatású motortermékeket hozhatunk létre” – mondja Hofstedt úr.
A Scania a fogyasztás és emissziós technológiák projekten a stockholmi Királyi Technológiai Intézet (KTH), a Lund Egyetem és a göteborgi Chalmers Technológiai Egyetem élvonalbeli szakembereivel dolgozik együtt.

„Reményeim szerint az a tény, hogy az ország három legfontosabb mérnökképző intézményével kooperálunk, a fogyasztási és emissziócsökkentési technológiák tanulmányozására irányítja a figyelmet. A megfelelő képzettségű szakértők kinevelése és megtartása a svéd járműipar jövőbeli versenyképességének záloga” – összegzi Hofstedt úr.

A projekt egy Svédország és Brazília között fennálló kétoldalú megállapodás részét képezi, amelynek keretén belül a Scania és a Vale Soluções em Energia S.A. (VSE) környezetvédelmi együttműködése az etanol és gázüzemű motorok továbbfejlesztésére irányul.
A Stratégiai Járműkutatási és Innovációs Kezdeményezés (FFI) a kormányzati szektor (Svéd Innovációs Rendszerek Kormányzati Ügynöksége, VINNOVA; a Svéd Közlekedési Hivatal; a Svéd Energiahivatal) és a járműipar között (Scania; Volvo személy- és haszonjárműveket gyártó részlege; Saab; és FKG, amely egy kereskedelmi szervezet a skandináv autóipari beszállítók részére) létrejött együttműködés. A kooperáció legfontosabb célkitűzése a klímára, környezetre és biztonságra irányuló kutatási és fejlesztési tevékenységek közös erővel megvalósuló finanszírozása. A szervezet 2009-ben, határozatlan időtartammal kezdte meg működését. Az FFI K+F-re fordított kiadásainak éves összege egy milliárd svéd koronát tesz ki, amelynek felét a kormányzat biztosítja. Az FFI-ről további információk a www.vinnova.se/en/ffi/ honlapon érhetők el.

A Scaniáról

A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások, amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania 32 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2009-es évben a vállalat értékesítési árbevétele elérte a 62 milliárd svéd koronát, míg nettó nyeresége 1,1 milliárd svéd koronát tett ki.

forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes