A NiT Hungary véleménye a Széchenyi Terv vitairatáról

„Örömmel állapíthatjuk meg, hogy a Széchenyi Terv vitairatában számos olyan törekvés, javaslat köszön vissza, melyet a fuvarozói érdekképviseletek egymással együttműködésben, vagy külön-külön is régóta szorgalmaztak érdekérvényesítő tevékenységük során" – állapítja meg a mintegy 3500 hazai fuvarozó mikro-, kis és középvállalkozás érdekét képviselő Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) állásfoglalása a vitairatról.

„Magunk is különösen nagy jelentőséget tulajdonítunk például az európai uniós források felhasználása tekintetében a hitelképtelen mikro- és kisvállalkozások vissza nem térítendő tőkejuttatásának, vagy a járműállomány környezetvédelmi korszerűsítésére biztosított források bővítésének a magánszféra vonatkozásában. Ugyanígy üdvözlendő az egy hónapos fizetési gyakorlat érvényesítésének, a nem teljesített számlákat terhelő áfa-teher megszüntetésének alapgondolata, illetve a bürokrácia csökkentése, és az egyablakos ügyintézés bevezetésére vonatkozó törekvés, mely különös hangsúlyt kaphat a ma még bonyolult és túlbürokratizált járműigazgatási eljárásokban" – tartalmazza a NiT Hungary véleménye.

A közúti fuvarozói érdekképviselet a vitairatban visszaköszönő régi törekvések megvalósítása érdekében továbbra is együttműködő partner kíván lenni a jogalkotási folyamatokban, különös tekintettel arra, hogy a vitairat IV. fejezete külön is kihangsúlyozza a vállalkozói érdekképviseletek szerepének jelentőségét a szabályozások kialakításában. Ugyanakkor a vitairatban foglalt törekvések és végrehajtási tervek kiegészítése érdekében további javaslatokkal kívánnak élni, számítva arra, hogy azok az alapcéloknak megfelelve megjelennek majd az elfogadott és 2011 januárjában életbe lépő Új Széchenyi Tervben.

Egyebek mellett javasolják, hogy az autóbuszos közösségi közlekedés 2016-ra kitolt reformját az eredeti közszolgáltatási szerződések lejáratáig, tehát 2012-re állítsa vissza. Feltétlen szükségét érzik annak, hogy az európai uniós forrásokból kellő mértékben részesedjenek a magánszektor olyan jellegű törekvései, beruházásai, melyek üzleti alapon szerveződő szolgáltatások nyújtásával kihatással vannak a közlekedésbiztonság alakulására, és a közúti közlekedési morál javulására. Javasolják ezért, hogy az Új Széchenyi Terv vitairatának VII. KÖZLEKEDÉS – TRANZITGAZDASÁG című fejezetének 3. pontja (Horizontális elemek akciótervei) alatt kapjon helyet a közlekedésbiztonság kérdése, hasonló prioritást élvezve a környezetvédelemmel, az energiafelhasználással vagy az intermodalitással.

A teljes levél az Új Széchenyi terv véleményezése.doc ide kattintva olvasható el.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes