A minőség forradalma

Ez  a Németh László-i gondolat jutott eszembe annak kapcsán, amikor is öt fiatalember a  Laune csapatából útra indult a Magyarországtól mintegy ezer kilométerre lévő Stuttgartba, hogy szemtanúi legyenek a minőség forradalmának. A LogiMAT 2011 nemzetközi szakkiállítás és vásár február 8-10. között, óriási külföldi érdeklődés mellett, mintegy nyolcszáz kiállítóval, négy csarnokban, 52 ezer négyzetméteren, több mint húszezer látogatóval idén is bebizonyította, hogy napjainkban is folyamatosan születnek innovatív megoldások, „minőséggel fűszerezve”.

A stuttgarti szakkiállításra utazva a hazai menedzserekben felmerült, hogy vajon mi a drágább egy nemzet, egy város, egy-egy vállalkozás számára: az élet minden területén új technológiát alkalmazni egyszeri, nagyobb beruházással, vagy folyamatosan kevés pénzért a régi, jól bevált, olcsóbb módszereket alkalmazni? Amíg a Laune Kft. munkatársai a kilencórás úton megcsodálhatták a nyugaton meghonosított alternatív energiaforrások – nap és szél – mindennapos alkalmazását, addig nálunk még képletesen „szélmalomharcot” vívnak mérnökeink ezek bevezetéséért.

Ezt tapasztalták a logisztikai szakkiállításra utazó fiatalok a saját személyes iparágukban is. Amikor Magyarországon egy új raktár felépítésekor, a raktári rendszerek bevezetésénél a statikus rendszerek töredékáron kaphatóak a dinamikus rendszerekkel szemben, evidens a kérdés: vajon a vevő mi alapján választ? Mit vesz figyelembe? Az árat, a megtérülési időt, a kapacitást, illetve a hely- és energia-kihasználtságot? „A minőség forradalma” esetünkben mit jelent: a technológiai újítások robbanásszerű fejlődését, új szemléletet, „zöld” intralogisztikát? Mindezt együttesen. A folyamatos fejlesztés, a hatékonyság és a fenntarthatóság mint kulcsszavak azok, amelyeket a LogiMAT szakmai fóruma képviselt.

A kiállítás ez évi vezérfonala a környezetvédelem volt. Ugyanakkor megfogalmazódik a kérdés: ami környezetvédő megoldás, az egyúttal gazdaságos is? Egyértelműen igen. Ezekre és sok egyéb kérdésre adott választ a kiállítás és a megrendezett keretprogramok. Míg az első napon a „zöld intralogisztika értelme”, a másodikon az „energiahatékonyság a logisztikai tervezésben” kérdései kerültek napirendre, a harmadikon „a jövő intralogisztika rendszereinek hatékonysága”.

Az utóbbi években a globális klímaváltozás következtében felértékelődött a nemzetek között a széndioxid-kibocsátás és az energiahatékonyság kérdése. Ezek csökkentése minden iparág felelőssége, ám ha így van, a logisztikai folyamatok hogyan változtatják meg a környezettudatosságot? Jó példa e szektorban az állványkiszolgáló berendezések új generációja, a targonca fékezési energiájából hasznosított elektromos áram, amelyet az akkumlátor töltésére lehet felhasználni. Ezek a megoldások az üzemeltetőnek energia-megtakarítást, a környezetnek pedig kisebb terhelést eredményeznek.

Ugyanis energia-megtakarítás: környezetkímélés!
A raktártechnológia esetében – ahol kis helyen minél több árut kívánnak elhelyezni – már a tervezésekor, a munkafolyosók kiiktatásával és dinamikus állványrendszer alkalmazásával több mint 70 százalékkal növelhető a raktári tárolókapacitás! Ésszerű számítások révén kimutatták, hogy az intralogisztikai rendszerek életciklusában az üzemeltetési költség, ezen belül különösen az energiaköltség meghatározó. Az intralogisztikai rendszerek egész életciklusára vetített befektetési és beszerzési költségek mindössze 10-15 százalékot tesznek ki, a többi az üzemeltetés költsége. Ezen belül jelentős rész az energiafelhasználásra fordított költség. Nos, akkor mi az, ami a folyamatban drága? A beszerzés vagy az üzemeltetés?…

És végül: mi volt az, ami az öt menedzser számára a stuttgarti kiállításból a legfőbb üzenetként megfogalmazódott? „Itthoni szemléletünkben, gondolkodásunkban nyugathoz képest sokat kell még fejlődnünk, de úgy érzem, jó úton haladunk” – nyilatkozta Pásztor Róbert, a Laune ügyvezetője. A Laune csapata – német, olasz, svájci, francia, lengyel, cseh beszállítókkal konzultálva – azon fáradozik, hogy e modern szemléletet és technológiát, hely-, idő- és energia-megtakarítást elérhetővé tegye a magyar vállalkozások számára a gyártáskiszolgálás területén. Az állandóan változó piaci kereslet, a tudatos fogyasztói magatartás előretörése elősegítheti az új, innovatív megoldások hazai elterjesztését.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes