A logisztikai kiszervezés piaca

A logisztikai feladatok kiszervezettségének a foka Magyarországon megfelel a nemzetközi átlagnak, az elmúlt öt évben az outsourcingpiac konszolidálódott és jelentősen koncentrálódott

A kialakult kínálati piacon ma már nem az ár, hanem a minőség a legfőbb szempont – derül ki a KPMG felméréséből. A kiszervezést végzők háromnegyede elégedett az eredményekkel, és bár a logisztikai outsourcing tartós tendenciának tűnik, a piac mára egyensúlyba került, s további kiszervezési hullámra nem lehet számítani.
A tanácsadó cég a 2003-ban végzett kutatását frissítve arra a megállapításra jutott, hogy mára hazánkban a legtöbb cég működésében megtörtént a paradigmaváltás: a tevékenységükhöz szükséges logisztikai szolgáltatásokat már a piacról veszik meg, és nem házon belül oldják meg. Ezért a piac további jelentős bővülésére nem lehet számítani, csak olyan mértékben, ahogy a kiszervezést végrehajtó cégek növekednek.
A 2000-es évek első felét kemény piaci és árverseny jellemezte: az ár mint elsődleges kiválasztási szempont negatívan érintette a minőségi szolgáltatókat, és sok esetben tisztességtelen piaci küzdelemre kényszerítette a logisztikai cégek egy részét – hangsúlyozza Teleki Károly, a KPMG felmérésének a vezetője. Ugyanakkor meghatározó piaci szereplők csődje és bizonyos olcsó szolgáltatók ingadozó szolgáltatási szintje arra sarkallta a megbízókat, hogy felülvizsgálják álláspontjukat, és napjainkban a kiválasztás fő szempontja a minőség lett.
Ma a kiszervezést végzők 57 százaléka véli úgy, hogy sok logisztikai vállalkozás kínál magas színvonalú szolgáltatásokat, azaz a kínálati verseny már létezik – 2003-ban csak 38 százalékuk vélekedett így. Az elmúlt években jelentősen nőtt a logisztikai outsourcing stratégiai fontosságának a megítélése is: a 2003-as 18 százalékkal szemben ma a kiszervezést végrehajtók 38 százaléka mondja azt, hogy üzleti céljait nem lehet az outsourcing nélkül megvalósítani.
Bár az együttműködések 41 százaléka jelenleg Magyarországra korlátozódik, ez az arány folyamatosan csökken (2003-ban még 66 százalék volt, és a megbízók várakozása szerint három év távlatában 33-ra esik vissza), azaz ezzel egyidejűleg nő a nemzetközi együttműködések aránya.
Az előző vizsgálat idején a cégek harmadának volt egy logisztikai outsourcingpartnere, ma 13-13 százalék logisztikai feladatait egy vagy kettő partner látja el, azaz nő azon vállalatok aránya, amelyek több logisztikai szolgáltató céggel dolgoznak együtt. Jellemző az is, hogy emelkedik a határozott idejű megállapodások aránya (2003 óta 50 százalékról 58-ra), ezzel egyidejűleg folyamatosan rövidül a szerződések futamideje (a vizsgált időszakban 3,4 évről 2,4-re). A szerződések 81 százaléka ma már tartalmaz úgynevezett „szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodást” (SLA = Service Level Agreement) is.

További részletek->

- raktaram.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes