A logisztika felelőssége

27b4275cdf67fac8ef7af010ec180724_L[1]

A DHL a 2015-ös stratégiájában a logisztikai szolgáltatók közül elsõként deklarálta, hogy a csoport egészét tekintve 2020-ig 30 százalékkal csökkenti szén-dioxidkibocsátását – tudtuk meg Pál Attilától, a DHL Global Forwarding kereskedelmi igazgatójától.

Az ellátási lánc folyamatai egyes elemeinek optimalizálásával külön-külön kell foglalkozniuk mind a gyártóknak, mind a logisztikai szolgáltatóknak annak érdekében, hogy eredményeket érhessenek el a szén-dioxid- kibocsátás csökkentése terén – hangsúlyozta lapunknak Pál Attila. Logisztikai szolgáltatóként alapvetõen öt területen látják az ellátási lánc károsanyag- kibocsátásának mérséklési lehetõségeit: a hálózat optimális kialakításában, a szállítási módozat és a szállítási csatornák megválasztásában, a létesítmények megfelelõ kialakításában és a céggel kapcsolatban álló beszállítókkal, alvállalkozókkal a fenntartható fejlõdést szolgáló folyamatok kialakításában.

A logisztika felelőssége

A szakember szerint akár kisebb változtatásokkal is jelentõs megtakarítás érhetõ el. Például egy raktár mûködtetésénél a felhasznált energia 80 százalékát a világítás teszi ki, a LEDvilágításra történõ átállással azonban akár 60 százalékkal is csökkenthetõ a létesítmény szén-dioxid-kibocsátása. Pál Attila fontosnak nevezte, hogy e téma jelentõségére és a jó nemzetközi megoldásokra felhívják a logisztikai szakma figyelmét. A DHL maga is elkötelezett e téren. Arra a kérdésre, hogy a vállalatok mennyire foglalkoznak a károsanyag-kibocsátás optimalizálásával, Pál Attila elmondta, nemzetközi szinten a DHL számos ügyfele kiemelt figyelemmel kezeli az ellátási lánc környezetkárosító hatásainak minimalizálását. Az említett öt terület mentén számos fejlesztést indítottak el ügyfeleikkel közösen: a meglévõ vasúti sínpályához való hozzákapcsolódástól (Bosch–Siemens) a telephelyek elrendezésének optimalizálásán át (Hewlett-Packard) a szállítási módok megfelelõ kombinációjáig (Sanofi-Aventis). Magyarországon még nem ilyen rózsás a helyzet.

A cégek arányaiban számottevõen kevesebbet költenek fejlesztésekre, és a környezettudatosság is elsõsorban azoknál a cégeknél figyelhetõ meg, ahol az összekapcsolható a brand- vagy marketingaktivitással.

forrás: logisztika.com

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes