A közösségi portálok és a hírek érdeklik a netezőket

Az internetezők továbbra is elsősorban hírek olvasására, közösségi oldalak látogatására használják a világhálót, de egyre jobban bíznak az online fizetési módokban és a neten rendelt áruk minőségében is.

    Az allegroup.hu Kft. és a Medián országos reprezentatív felméréséből kiderül az is, hogy a netezők kétszer is átgondolják, hol vásároljanak, így tavaly számottevően megnőtt az árukereső, ár-összehasonlító oldalak népszerűsége is.
    A kutatás szerint bár még mindig a hírolvasás és a közösségi oldalak látogatása a legnépszerűbb tevékenység a világhálón, az online vásárlás is az élmezőnyben található: tavaly a felhasználók 35 százaléka rendelt az internetről, ami 3 százalékponttal több az egy évvel korábbinál.
    Az online vásárlási kedv növekedése az 50 év feletti korosztálynál volt a legerőteljesebb: tavaly több mint kétszer annyiszor vásároltak az idősebbek, mint 2010-ben.
    A tudatos vásárlói attitűd is erősödött 2010 óta: az elmúlt egy évben 45 százalékról 61 százalékra nőtt azoknak a száma, akik árukereső, illetve ár-összehasonlító oldalak segítségével tájékozódtak arról, hol lehet legolcsóbban a kívánt termékhez hozzájutni.
    A kutatás szerint az elmúlt években nőtt a bizalom az online banki rendszerek iránt: 2011-ben 2009-hez képest a duplájára, 19 százalékra nőtt azok száma, akik az utóbbi fizetési megoldások egyikét választották.
    Ugyanakkor a kutatásban résztvevők 72 százaléka az interneten vásárolt árukat továbbra is szereti kézhezvételkor, utánvéttel fizetni, a sárga csekk és a postai utalás viszont egyre népszerűtlenebb.
    A tájékoztatás alapján a a legtöbben a 18-39 évesek közül vásárolnak a neten, de az minden korosztályról elmondható, hogy egyre többen tartják jó minőségűnek az online vásárolt árukat és egyre nagyobb bizalommal szerzik be a szükséges termékeket az internetről.
    A megkérdezett felhasználók szerint az online piacterek közül még mindig a Vaterán és a TeszVeszen találhatóak meg a legjobb üzletek, ajánlatok, a közösségi oldalak közül a Facebook, a hírportálok közül pedig az Origo a legnépszerűbb.

Forrás: MTI

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes