A közlekedési hatóság véleménye a kormánytisztviselő és a közlekedő szemszögéből

A gépjármű forgalomtól különválasztott, önálló kerékpárúton vagy gyalog-kerékpárúton kerékpározás biztonságosabb, mint az útpályaszélén – szűrte le a következtetést Holnapy László NKH Központ Másodfokú Hatósági Főosztály vezető-főtanácsosa, főosztályvezető-helyettese, a KKK által rendezett közlekedésbiztonsági konferencián. A szakember pozitív és negatív gyakorlati példákon keresztül szemléltette a kerékpárutak kialakítását.

Véleménye szerint a hazai útburkolat és padkaállapotok, töredezett burkolatszélek, víznyelők, fedlapok fokozott veszélyt jelentenek. Gyermekek nagyszámú megjelenése esetén lehetőség szerint önálló vonalvezetésű kerékpárutak készüljenek.

Megemlített egy árvédelmi töltés lezárását, ahol tobzódnak a KRESZ táblák, melyek közül némely felesleges.
Szólt még a nagy sebességgel kerékpárúton (sávon) kereszteződéshez azonos irányból érkező kerékpáros (mint vasúti átjáró balesetek), vagy a Bajcsy-Zsilinszky útnál jobbról, balról érkező autók és motorosok okozta veszélyforrásra. Pozitív példaként kiemelte a kerékpársáv, kerékpárút kialakítását a Wekerle telepen.

Véleménye szerint a KRESZ módosítás „túl nagy lovat adott" a biciklisek alá, másrészt a sajtó hibája is, hogy a biciklisek csak a nekik tetsző részeket hallották meg? Problémának nevezte, hogy a biciklisek egyirányú utcában forgalommal szemben kitáblázás hiányában is közlekednek, jobbra tartási kötelezettség megszűnte okán terelővonal melletti közlekedést, továbbá, hogy a kerékpárúton kívül az úton is közlekednek biciklisek kerékpárúttal párhuzamosan.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes