A KBSZ szerint felül kellene vizsgálni a MÁV közlekedésbiztonsági feltételeit

A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) azt javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH): vizsgálja meg, hogy a biztonsági feltételeknek való megfeleléshez szükséges források rendelkezésre állnak-e és alkalmas-e a MÁV az üzemeltetésre – tájékoztatott a KBSZ.

 

A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) vizsgálata szerint a MÁV rendelkezésre álló erőforrásai nem elegendőek a vasúti pályák és tartozékaik elvárt fenntartására, a munkaszervezés nem biztosítja a rendelkezésre álló erőforrások gyors és szakszerű felhasználását sem, miközben a vasúti társaság működési engedélye ennek ellenkezőjét tartalmazza – írja csütörtöki számában a Magyar Nemzet.

A KBSZ egy februári balesetet vizsgált ki, amikor a Nyugati pályaudvaron kisiklott egy kocsi. A vizsgálat alapján azt javasolják a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH), vizsgálja meg, hogy a biztonsági feltételeknek való megfeleléshez szükséges források rendelkezésre állnak-e és alkalmas-e a MÁV az üzemeltetésre. A lap megkeresésére a MÁV-nál túlzónak nevezték a KBSZ következtetését.

Háttér a KBSZ-ről

A Közlekedésbiztonsági Szervezetet 2006. január elsejével hozta létre a magyar Országgyűlés által alkotott törvény alapján, a Gazdasági és Közlekedési Miniszter. Feladata a légi, a vasúti és a vízi balesetek, súlyos események független szakmai vizsgálata, azzal a céllal, hogy az elemzésekből levonható tanulságok alapján javaslatokat tegyünk a jövőbeni hasonló események elkerülése érdekében. Tevékenységük alapvető céljának ebből adódóan a megelőzést tekintik.

Szakmai vizsgálataikban mindenkor az objektív tényekre törekszenek támaszkodni. Az okok pontos körülhatárolásához fel kell tárniuk az eseményhez vezető körülményeket. A gyakorlatban ez a szükséges műszaki és egyéb technikai jellegű vizsgálatok elvégzésén túl a jogszabályi háttér, a műszaki-technológiai folyamatok, forgalmi helyzetek szabályozottságának biztonsági szempontból való áttekintését is jelenti. Vizsgálataikban kiemelt szerepet kap az emberi tényező, mint a biztonság szempontjából a folyamatok legfontosabb láncszeme. Ezért helyeznek nagy hangsúlyt az oktatás, a már megszerzett ismeretek, gyakorlat fenntartásának, fejlesztésének kérdéseire.
Vizsgálataik nem irányulnak a jogi értelemben vett személyes felelős megnevezésére. Ezt, az Európai Unioban alkalmazott irányelveket követve, a hazai jogszabályok is tiltják a független szakmai balesetvizsgálat számára. Vizsgálataik személytelenek, a megállapításaikat összegző zárójelentések nevek nélkül készülnek el.
A megelőzés eszköze az esemény általuk valószínűsített lefolyásának nyilvánosságra hozatala okulásul mások számára, illetve biztonsági ajánlások az érintett területek, szervezetek felé. Munkájukról, biztonsági ajánlásaik sorsáról, az általuk is vizsgált területek közlekedésbiztonsági helyzetéről évente beszámolót kell készíteniük a kormány számára.

Szervezetük függetlensége a törvény által biztosított. Szakembereik pártatlanságát pedig a jogszabályi előírásoknak való maradéktalan megfelelésen túl szakmai elkötelezettségük biztosítja.

forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes