A huszonkettes föld alatti csapdájában

Megpecsételődni látszott a Metropolis szerelvények sorsa július végén, amikor az NKH visszautasította az új metrókocsik típusengedélyének kiadását. Most az Alstom fellebbezésével a huszonkét metrókocsi véget nem érő históriája újabb fejezetéhez érkezett.

 

Tizenegy nappal a Nemzeti Közlekedési Hatóság döntése után megindította fellebbezési eljáráást az Alstom. A cég állásfoglalásában az elutasítás legfőbb okának a járművek fékrendszerével kapcsolatos problémákat nevezi meg. Az Alstom fellebbezésében ugyanakkor megnevezi azokat a nagyvárosokat, ahova hasonló fék-architektúrájú Metropolis szerelvényeket szállítottak. Az állásfoglalás szintén tartalmazza, hogy habár az Alstom Transport kötöttpályás járművein található modern fékrendszer megfelel a legszigorúbb nemzetközi és Európai Uniós előírásoknak, a magyar OVSZ vonatkozó előírásainak nem felel meg.

03

Készen vannak, ám mégsem állhatnak forgalomba. Az NKH döntése után az első Metropolis Cars szerelvények 2010 szeptemberére tervezett forgalomba állítása tovább csúszik

Nem a fékrendszer volt ugyanakkor az egyetlen hibája az egyébként számos országban futó metrókocsiknak. A fővárosba szállítandó szerelvényekkel kapcsolatosan ugyanis 2009-től fogva az áramszedőtől kezdve a homlokfali menekítőajtóig már számos probléma felmerült. A 2010 júniusában elvézgzett franciaország próbafutás alkalmával pedig a kerekek egyoldalú kopásával kapcsolatosan merültek fel problémák.

IMG_5796__090916_Stadionok__metrok__iho

Dübörög az orosz gyártmány, áll a francia szerelvény. A mostani helyzet szerint még jó ideig ez jellemzi majd a kettes metró vonalán uralkodó állapotokat
(fotó: Vörös Attila)

Az Alstom álláspontja szerint a BKV részéről jelenleg nem állnak fent a szerződés felmondásának körülményei. Demszky Gábor főpolgármester korábbi nyilatkozata szerint  a szerződés ugyanakkor tartalmazza, hogy a felek hat hónapig kötelesek együttműködni abban, hogy az új metrókocsik megkaphassák a típusengedélyüket. A többszörös csúszás után tehát további kényszerű haladék vár az új szerelvények forgalomba állítására.

Forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes